U pazinskoj Gimnaziji i strukovnoj školi Jurja Dobrile proveden je još jedan projekt "Na naš način", tijekom kojeg su učenici zamijenili uloge s profesorima, ali i drugim djelatnicima škole.
Tako su učenici sami organizirali cijeli jedan dan u školi u kojoj se sve odvijalo kao i u druge radne dane. Jednodnevni ravnatelj Sven Šušnjar, učenik četvrtog razreda gimnazije, koji se na tu dužnost javio iz znatiželje, najbolja je osoba koja nam može reći što se u školi događa.
Intervenirao kod nezgode u predvorju
- Nastava se odvija redovito, učenici predaju sve predmete koji su po rasporedu, ali na svoj način, kako bi pokazali pokazati kakvu nastavu, sa svoje perspektive žele, a sve to iz klupa prate profesori, kaže Šušnjar. Pojašnjavajući kako su prije preuzimanja uloga kandidati ispunili obrasce na kojima su predložili plan rada, kojeg su odobrili profesori. Ne vode učenici samo nastavu, već i obavljaju sve ostale poslove u školi, od održavanja čistoće, popravaka sitnih kvarova i ostaloga što svakodnevno rješavaju djelatnici škole koje zamjenjuju.
Kako bi se uvjerio da je sve u redu Šušnjar, u ulozi ravnatelja obilazi nastavu, a morao je intervenirati kada se u predvorju nesmotrenim učenicima prolila cola. Lani je, dodaje, bio profesor i predavao je psihologiju, geografiju i tjelesnu kulturu. Na temelju dosadašnjih iskustava kaže, kako je dobro da učenici vide kako se priprema i vodi nastava, a i za profesore je dobro da na ovaj način vide što bi učenike u nastavi zanimalo.
Nastavu pripremale gotovo dva tjedna
Osim ureda ravnatelja posjetili smo i učionicu povijesti u kojoj su Maja Jugovac, Ana Fabac i Enea Kalčić upravo održavale sat povijesti. Osim povijesti one su predavale psihologiju i likovnu umjetnost. Za nastavu se pripremale gotovo dva tjedna. Vodile su se pitanjem što bi učenike zanimalo, koja bi ima znanja bila od koristi i na koji bi im način sve to mogle prenijeti?
U skladu s time opredijelili su se za rad u skupinama. Na taj su način na satu psihologije radili na rješavanju problema, na satu povijesti učili su kroz prezentaciju i igru prepoznavanja, a na satu likovne umjetnosti praktično su upoznavali različite likovne tehnike. I one se slažu kako je ovo dobar projekt jer učenike upoznaje s funkcioniranjem škole, što sa svoje učeničke perspektive obično ne vide. (M. RIMANIĆ)