TRAŽE SE RJEŠENJA ZA KVALITETNIJE PROMETOVANJE U GRADU

Hoće li se oko najljepšeg spomenika u Puli povećati cijena parkiranja vozila?


Iako Puljani imaju puno primjedbi na naplatu parkiranja, doduše puno više na kronični manjak parkirnih mjesta nego na samu cijenu, činjenica je da je parkiranje u Puli najjeftinije na Jadranu. I dok se u prvoj i drugoj zoni parkiranje naplaćuje četiri kune po satu, tijekom ljeta u ulicama uokolo Arene parkiranje košta osam kuna po satu, a na Giardinima je najskuplje i iznosi 15 kuna po satu. Istovremeno je, tako, u Dubrovniku cijena parkiranja u središtu grada povećana prošlog ljeta s 40 na 75 kuna po satu. A ishod je bio vidljiv već lani - ne samo da tamošnja komunalna tvrtka ostvaruje veće prihode, već su i građani i turisti počeli više koristiti autobuse i bicikle!

Niz prometnih prijedloga

Općenito, Pula je jedan od rijetkih gradova koja ljeti dozvoljava parkiranje uz najveći i najljepši kulturni spomenik Arenu, jer su u cijelom svijetu takvi spomenici "elitna" zona za parkiranje i svaki dolazak vozilima u njihovu blizinu "masno" se plaća. Također, u mnogim turističkim mjestima takvo što je zabranjeno ili onemogućeno, posebice ukoliko se radi o starijim mediteranskim gradovima koji čuvaju svoje autohtone gradske jezgre. Stoga nije rijetkost da se i sami turisti čude da za svega četiri ili osam kuna mogu ostaviti svoje limene ljubimce ispod same Arene, na par koraka od razgledavanja.

Uzrokuje to i nemale probleme u prometu i na samim parkiralištima tijekom ljeta, a onda se od najužeg centra grada prelijeva na sve ostale pulske prometnice. Prometna gužva uzrokovana je velikom potražnjom za parkirališnim prostorom, a takvo stanje stvari s druge strane uzrokuje kašnjenje javnog gradskog prijevoza i zastoje u prometu. Problem, doduše, postoji tijekom cijele godine samo što je ljeti s dolaskom velikog broja turista, još izraženiji.

Kao moguća rješenja dosad se navodilo niz prijedloga od uvođenja i širenja biciklističke mreže po gradu, izgradnje dodatnih parkirnih mjesta, provođenje sustava "P&R", odnosno parkiranja u široj okolici centra i korištenje sustava javnog prijevoza do centra grada sve u jednoj cijeni, ali i povećanje cijene parkiranja u samom centru, odnosno na potezu od Giardina, preko Istarske ulice (izuzev dijela kod Dječjeg dispanzera), do Amfiteatarske i Faverijske ulice.

Skuplje oko Arene

Valja podsjetiti da je u kolovozu lani o tome bilo riječi i na sjednici Gradskog vijeća. Problem parkinga i prometnih gužvi spomenuo je tada i sam direktor Pula parkinga Branislav Bojanić, rekavši da uzrok tome nije samo konfiguracija grada ili nedostatak garažnih kuća, već i nemarni vozači koji gotovo svakodnevno uzrokuju gužve u prometu svojim nepropisnim parkiranjem ili ostavljanjem vozila na mjestima gdje je to zabranjeno. Tada je već napomenuo da bi u idućem periodu valjalo razmisliti i o povećanju cijena parkiranja i u 4. zoni u Puli, oko Arene. (Goran ROJNIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter