Rovinj je, za razliku od susjednog Poreča, na pragu gradnje novog kolodvora koji bi trebao ponuditi novu vizuru gradu. Trenutna lokacija kolodvora na Trgu na Lokvi je s vremenom postala neadekvatna jer uzak prostor u centru povećanim autobusnim prometom, naročito u ljetnim mjesecima, stvara velike gužve, a dotrajalost strukture bitno narušava izgled grada. Nekretnina, koja je u vlasništvu Adrisa, nije se renovirala upravo zato što se već godinama razmišlja o premještaju kolodvora na adekvatniju lokaciju
Izgled budućeg autobusnog kolodvora u Rovinju
Iz rovinjske gradske uprave potvrdili su za Glas Istre da je sredinom listopada prošle godine dobivena građevinska dozvola za novi autobusni kolodvor, no zbog pada prihoda u proračunu nije se još krenulo s gradnjom.
Projekt je u međuvremenu kandidiran i na europske fondove što bi moglo olakšati i ubrzati početak gradnje ovog projekta ključnog za poboljšanje prometne infrastrukture grada jer je osim samog kolodvora planirana i izgradnja podzemne garaže kapaciteta 124 mjesta za parkiranje osobnih vozila, s dodatne tri punionice za električna vozila.
Rovinj je kao jedna od najpopularnijih hrvatskih turističkih destinacija, koju je prije korona krize godišnje posjećivalo stotine tisuća turista, posljednjih godina doživio pravu preobrazbu kad je riječ o infrastrukturi i popratnim sadržajima kojima se unaprijedila turistička ponuda, ali i kvaliteta života stanovnika.
Nove biciklističke staze, šetnice, parkirališta, javna rasvjeta, obnovljeni kolnici, nogostupi i prometna signalizacija sve do izgradnje nove sjeverne luke i uređenja gradskih plaža samo su dio niza projekta pokrenutih u ovom mandatu. No, planova ima još puno, a jedan od najvažnijih u tom smislu, koji će uvelike doprinijeti prometnom rasterećenju centra grada, zasigurno je premještanje autobusnog kolodvora na novu lokaciju.
Rovinj je tako, za razliku od susjednog Poreča, na pragu gradnje novog kolodvora koji bi trebao ponuditi novu vizuru gradu. Trenutna lokacija kolodvora na Trgu na Lokvi je s vremenom postala neadekvatna jer uzak prostor u centru povećanim autobusnim prometom, naročito u ljetnim mjesecima, stvara velike gužve, a dotrajalost strukture bitno narušava izgled grada. Nekretnina, koja je u vlasništvu Adrisa, nije se renovirala upravo zato što se već godinama razmišlja o premještaju kolodvora na adekvatniju lokaciju.
Iako je Adris nekretninu kupio prije više od deset godina, do danas još nije ostvarena najava da će se na toj lokaciji graditi luksuzni hotel, no i to bi se moglo promijeniti u trenutku kada se otvori novi autobusni kolodvor na području Concette. Upravo u riješenim odnosima s vlasnicima nekretnine leži najveća razlika između Poreča i Rovinja. Iako su kolodvori u oba grad u derutnom stanju te su potpuno neprikladni za gradove koji žele biti primamljivi turistima, u Rovinju su uspjeli riješiti problem kada je riječki Autotrans prodao kolodvor Adrisu. Da su odnosi s gradskom upravom Rovinja dobri i da Autotrans podržava gradnju novog kolodvora, potvrdio je i član uprave te tvrtke Vedran Tomičić koji kaže da Arriva intenzivno komunicira s predstavnicima svih gradova i općina u Istri gdje obavljaju usluge prijevoza.
Marko Paliaga (Snimio Milivoj Mijošek)
"To se odnosi i na Grad Rovinj s čijim čelnicima imamo vrlo korektnu suradnju i uvjereni smo da će ona ostati na takvom nivou i u budućnosti. Želim istaknuti da smo uvijek spremni na konstruktivne razgovore u cilju zadovoljavanja interesa svih strana", navodi Tomičić.
Nakon što je Adris od Autotransa kupio rovinjski autobusni kolodvor i nakon razmatranja niza mogućih solucija, kao rješenje i kao najbolja lokacija za izgradnju novog kolodvora odabrana je ona u području Concette, na sjevernom ulazu u Rovinj. Grad je stoga odlučio samostalno uložiti u taj projekt čiji je nositelj gradsko poduzeće Komunalni servis.
"Mislim da će se tim projektom sasvim preokrenuti prometna i estetska slika centra grada. Jednom kad se kolodvor premjesti vlasnik strukture moći će razmišljati o prenamjeni tog prostora i njegovoj obnovi.
Stoga ne namjeravamo dugo čekati s početkom izgradnje. Nova je lokacija idealna jer se nalazi na samo pet minuta pješice od strogog centra grada, a opet je dovoljno prostrana za autobusni promet. Ono što me posebno veseli je to što će osim novog kolodvora građani dobiti dugo željenu podzemnu garažu za parkiranje blizu centra grada. Jednom ćemo solucijom tako riješiti dva problema te smatram da smo stoga taj projekt razvili na promišljen i pametan način kako bi što bolje iskoristili planiranu lokaciju u svrhu unapređivanja gradske infrastrukture", kaže gradonačelnik Marko Paliaga.
Ističe da je koncept zaustavljanja transfernih i lokalnih linija u prizemlju zamišljen tako da turistički ili lokalni autobus koji samo iskrcava putnike nastavlja vožnju bez dužeg zaustavljanja radi veće sigurnosti pješaka u krugu stajališta. S druge strane, linije koje prevoze učenike srednjih i osnovnih škola stajat će i u centru grada.
"U trenutku kad smo se odlučili za lokaciju na Concetti shvatili smo da ona ima jedan za nas dosta bitan nedostatak, a to je da je udaljena od naših školskih ustanova. No taj smo problem riješili tako što smo odlučili da se autobusnim linijama koje prevoze školarce omogući stajalište u centru grada", objašnjava Paliaga te zaključuje da će novim autobusnim kolodvorom grad, uz prometno rasterećenje, dobiti i lakšu prometnu komunikaciju.