ČELNIK UNILINEA

BORIS ŽGOMBA KAŽE DA ŽELI ZASPATI I PROBUDITI SE 2021. GODINE: "Bit će zaraženih turista, ali ne smije biti panike"

| Autor: Robert FRANK

"Slažem se s Veljkom Ostojićem koji kaže da je Hrvatska trenutno najbolja i najsigurnija ljetna destinacija na Mediteranu. I prije mjesec dana smo, uz Grčku, imali najbolje rezultate.

U međuvremenu se ništa nije promijenilo", kaže Boris Žgomba, predsjednik Uprave pulske turističke kompanije Uniline i predsjednik Udruženja putničkih agencija.

Razgovarali smo s njime o aktualnom trenutku hrvatskog turizma u situaciji opterećenoj koronavirusom.

- Približavamo se srcu sezone. Moja je procjena, ako nam epidemiološka situacija to dozvoli, da će glavni "peak" sezone biti od 15. srpnja pa prema sredini rujna. Booking trenutno ide usporeno, dodatno je bio opterećen i situacijom u Zadru s teniskim turnirom. No to, srećom, neće previše utjecati na ukupan booking koji se kreće u očekivanom smjeru - oko 25 posto prometa u odnosu na prošlu godinu. To će biti relativno dobar rezultat, obzirom na okolnosti, kaže Žgomba koji, kad smo ga upitali tko će ove godine unatoč krizi i problemima ipak bolje poslovati, odgovara da su to, nekakvim redom, kampovi s mobilnim kućicama, kuće za odmor, apartmani, charter i onda hoteli.  

U gomili briga raduje ga što je koronavirus kod nas trenutno pod kontrolom. Pojavljivanje te bolesti srećom se i dalje ne povezuje s dolaskom turista.

- U Hrvatskoj imamo dva ili tri nešto veća žarišta, a drugo su izolirani i manji pojedinačni slučajevi. Nadamo se da će tako i ostati. Izuzetno je važno da uslijed brojnih dolazaka turista nema povećanog broja oboljelih. Taj podatak je iznimno značajan. I dalje držimo pod kontrolom više od 200 tisuća stranih gostiju. Sigurno je da sezona neće proći bez zaraženih turista. Po logici stvari oni će se morati negdje pojaviti. Na to računamo, u takvu pojavu nema sumnje. Samo ne smije biti panike. Moramo se s time naučiti živjeti. Ako se pridržavamo pravila, korona neće biti opasna za turizam niti će turizam biti opasan za koronu. Zdravstveni sustav je spreman, kad dođe do njene pojave u okviru nekog turističkog područja, znaju se protokoli funkcioniranja. No, mislim da neće biti prevelikih ili potpuno zabrinjavajućih brojki. Veću ugrozu za turizam i građanstvo ne vidim, naravno ukoliko se pridržavamo uputa. Objektivno, da se nije putovalo u zaražena područja, danas ne bi gotovo ni razgovarali o koronavirusu. U svakom slučaju, nemam sumnje u odgovornost turističkog sektora koji će slijediti sva pravila potrebna za normalno funkcioniranje, a da se pritom ni na koji način ne dovodi u pitanje zdravlje ljudi, kaže Žgomba.

Prema njegovom mišljenju, možda je i veći problem od koronavirusa protekcionizam koji određene države forsiraju kad je riječ o zaštiti svojih interesa i turističkoj sezoni. Žgomba je na to upozoravao još prije tri mjeseca, kad je tvrdio, i to sad ponavlja, da određene europske zemlje u ovom trenutku svoje građane kao turiste žele zadržati unutar svojih granica.

- Legitimno je da turistički promet žele zadržati unutar svoje nacionalne ekonomije tako što će građane stimulirati da ne putuju nego da troše kod kuće. Mi znamo da to rade Njemačka, Austrija, Slovenija, Mađarska, Italija... Nije to ništa neočekivano, a mi se moramo znati boriti s time. No, da se razumijemo, to je nemoguće promijeniti. Srećom za nas, unutar tih država, neovisno o ponašanju njihovih vlasti i subvencijama kojima ih se motivira da ostanu unutar svojih granica, postoje ljudi koji žele doći u Hrvatsku! Mi pak moramo prilagoditi našu ponudu, prije svega s politikom cijena. Nju ne određuju ni Vlada ni ministar, nego tržište. Svaki komercijalni subjekt mora pronaći svoju računicu za formiranje cijene. Ako smo zadnje dvije, tri, četiri godine poslovali s visokim cijenama, što nam je omogućila veća potražnja od ponude, onda sada kad je ponuda veća od potražnje zdrava ekonomska logika nalaže da treba razmisliti o prilagodbi cijena. A opet, svaki subjekt ima neku svoju logiku, svatko će odabrati svoju politiku. Bit će onih koji ove sezone uopće neće otvoriti svoje objekte jer pretpostavljaju da im je to bolje nego da rade, ali s velikim gubicima. Unatoč svemu, kao naš forte posebno naglašavam kvalitetu usluga koju unatoč ovoj kriznoj situaciji moramo zadržati. To nam je ulog za sljedeće sezone. I dobra promidžba važna nam je za imidž. Ma sve je važno. Ovu sezonu treba preživjeti, izvući prihodovno što je više moguće i smanjiti eventualne gubitke. U 2020. nitko realan ne očekuje profit. Osobno, želio bih zaspati, i probuditi se u 2021, godini, ali ne ide to tako, kaže Žgomba.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter