Aljoša Ukotić
Na nedavno održanoj sjednici Upravnog vijeća Javne ustanove Kamenjak načelnik Općine Medulin Ivan Kirac zatražio je da se pokrene postupak radi utvrđivanja da li postoje uvjeti za razrješenje ravnatelja JU Kamenjak Aljoše Ukotića, i to po nekoliko točaka. Kako se neslužbeno otkriva, načelnik je zatražio i detaljnu dokumentaciju, račune i svu ostalu papirologiju zbog, navodno, nekoliko spornih nabava koje ravnatelju stavljaju na teret. Nekako u isto vrijeme, JU Kamenjak prijavljena je i inspekciji zaštite okoliša i prirode, i to anonimno, zbog navodne nekontrolirane sječe stabala.
O ovakvom gotovo sinkroniziranom napadu s više strana jučer se u javnosti očitovao i sam ravnatelj Ukotić.
"U prilogu šaljem svoje očitovanje koje sam prezentirao na 63. sjednici Upravnog vijeća na temelju dopisa općinskog načelnika. Što se tiče inspekcijskog nadzora mogu potvrditi da je sve u najboljem redu te da Ustanova obavlja svoj redovan rad prema godišnjem programu, što je obilaskom današnje inspekcije i potvrđeno", kaže Ukotić.
Između ostalog, reagirajući na navode da nije dostavio traženu dokumentaciju (kartice kupaca za razdoblje 2014. - 2021., zapisnike sa sjednica UV i dokumentaciju sa sjednica UV JU Kamenjak) napominje da je sva tražena dokumentacija predana tajnici načelnika Općine Medulin te savjetniku načelnika Gianniju Bužleti.
"Analiza poslovanja JU Kamenjak za razdoblje 2017. do 2020. godine nije ispravna, iz razloga koji su detaljno obrazloženi u očitovanju na tu analizu od 7. veljače 2022. godine koje sam kao ravnatelj uz suglasnost većine Upravnog vijeća poslao tvrtki BDO Savjetovanje d.o.o. Do današnjeg dana nismo primili ni telefonski poziv niti postoji naznaka da spomenuta tvrtka ima volje i znanja te poslovne odgovornosti da se na to očituje", tvrdi ravnatelj Ukotić, a za manjak od 105.735 kuna koji mu se stavlja na teret kaže da nije manjak, već se radi o novčanim sredstvima na deviznom računu koja nisu uzeta u obzir.
Govoreći pak o sumnjama na nepravilnosti u provođenju javne nabave, ravnatelj Ukotić ističe činjenicu da je ravnateljem imenovan 29. listopada 2019., a Ugovor o radu za to radno mjesto sklopio je 4. studenog 2019. godine.
"Kao ravnatelj mogu odgovarati samo za ono što sam radio nakon što sam stupio na dužnost ravnatelja, dakle tek od 4. studenog 2019. Svi navodi koji se odnose na javnu nabavu za financiranje projekta Orka mogu se odnositi samo na rad bivše ravnateljice, a ne i na mene kao ravnatelja, koji te nabave nisam ni proveo jer tada nisam bio ravnatelj, kaže Ukotić.
Odbacuje i tvrdnje da je u 2020. vršeno "rascjepkavanje" ponuda za subjekt "Poretti".
"Nakon istraživanja tržišta i prikupljanja ponuda pojavila se potreba ugovaranja dodatnih poslova za nabavu terminala za očitavanje ulaznica. Modernizacija sustava naplate odnosi se na modernizaciju postojećeg sustava, dok se nabava terminala za očitavanje ulaznica odnosila na nove poslove, odnosno radove koji nisu bili obuhvaćeni u prethodnoj nabavi. Nabava terminala za očitovanje ulaznica izvršena je kako bi se išlo u realizaciju internet prodaje koja ranije nikada nije postojala, a koju smo bili u obvezi napraviti prema projektu Orka. S obzirom da ova aktivnost nije bila ranije uopće planirana, a samim time niti budžetirana (prilikom samog pisanja projekta), bili smo primorani i u obvezi prema projektu to sami izraditi te u konačnici i financirati", pojašnjava ravnatelj.
Naglašava da je nabava usluge provedena da bi se zadovoljili uvjeti trajnosti EU sufinanciranog projekta Orka. Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava bilo je određeno da korisnik jamči trajnost financiranog projekta i da je obavezan koristiti imovinu nabavljenu u okviru projekta za potrebe projekta i ostvarivanje projektnih rezultata, uzimajući u obzir redovno korištenje i standardnu amortizaciju. Slijedom navedenog, uz nabavu terminala za očitavanje ulaznica, nabava usluge modernizacije sustava naplate ulaza bila je opravdana obvezama koje korisnik ima nakon završetka razdoblja provedbe projekta. Da je JU Kamenjak htjela izbjeći postupak s tri ponuditelja, ističe Ukotić, primijenila bi izuzeće dozvoljeno Pravilnikom, ovisno o predmetu nabave i razini tržišnog natjecanja, kada se poziv uputi samo jednom gospodarskom subjektu u taksativno navedenim slučajevima. Suprotno tome, JU Kamenjak je u oba postupka poziv poslao na tri različita gospodarska subjekta, odnosno ukupno na šest različitih gospodarskih subjekata. Povezanost preko fizičke osobe društava koji su pozvani na nadmetanje nije protivno Pravilniku niti načelima javne nabave, ističe ravnatelj.
Odbacuje i navode u točki "Suzdržano mišljenje od strane revizora na financijska izvješća od 2020. godine", ističući, između ostalog, da revizor uopće nije naveo što je to točno tražio, a da mu nije dostavljeno.
Zbog nepodnošenja kaznene prijave zbog sumnje na počinjenje kaznenih djela protiv imovine JU Kamenjak, ravnatelj Ukotić kaže da se u predmetu Općinskog državnog odvjetništva u Puli provode izvidi na temelju kaznene prijave JU Kamenjak.
"Upravo su policija i državno odvjetništvo ti koji provode izvide i koji trebaju utvrditi je li počinjeno bilo koje kazneno djelo pa tako i kazneno djelo protiv imovine zbog nedostatka novčanih sredstava. Za to nije nadležan ravnatelj JU Kamenjak, a o tome da sam se kao ravnatelj brinuo o utvrđenju počinjenja kaznenih djela na štetu imovine JU Kamenjak dovoljno govori i činjenica da sam 10. kolovoza 2021. zatražio uvid u spis, na što sam dobio odgovor da nemam pravo uvida u spis, da je trenutno u tijeku provođenje izvida koje je tajno, te da se ne može dobiti obavijest o poduzetim radnjama jer bi se time ugrozila učinkovitost postupka", kaže ravnatelj.
O povredi ugleda ustanove (povredi članka 18. Zakona o sprječavanju sukoba interesa) kaže da je za utvrđivanje tih povreda isključivo nadležno Povjerenstvo za sprječavanje sukoba interesa te jedino odluka tog Povjerenstva može biti relevantna.
"Nisam niti kao poslovni subjekt niti kao član trgovačkog društva, niti moja supruga, u poslovnom odnosu s JU Kamenjak. Godinama prije nego što sam imenovan ravnateljem imali smo koncesijska odobrenja Općine Medulin koja se navode u dopuni Zahtjeva, pa nije moguće da sam u sukobu interesa. Aktualna koncesijska odobrenja izdana su u proljeće 2019. godine kada nisam bio imenovan ravnateljem JU Kamenjak, a ona su nam bila odobrena godinama unatrag, počevši od 2013., odnosno 2014. godine. Naglašavam da sam po stupanju na dužnosti ravnatelja JU Kamenjak, upravo radi transparentnosti i radi sprječavanja sukoba interesa, na službenoj web stranici Ustanove, pod stavkom nabava, odmah zatražio da se objave podaci o svim obrtima i tvrtkama u mojem i vlasništvu moje uže obitelji, kaže nadalje Ukotić, dodajući kako mu još do danas nije omogućeno podnošenje imovinske kartice radi otežane primjene novog zakona i kod samog povjerenstva.