predsjednik uprave uniline grupe

Boris Žgomba: 2025. će biti godina istine. U središte moramo vratiti gosta i najveći naglasak staviti na kvalitetu

| Autor: Tea Tidić
Boris Žgomba

Boris Žgomba


Kraj godine obično je prilika za rezime, a kakva je turistička godina za nama, kao i kakva su očekivanja u narednoj, razgovarali smo s predsjednikom Uprave Uniline grupe, predsjednikom Udruženja putničkih agencija pri HGK i članom izvršnog odbora Europske udruge putničkih agencija Borisom Žgombom.

Kakva je bila 2024. ljetna turistička sezona? Jeste li zadovoljni rezultatima u Istri? Jesmo li se odmakli od brojanja gostiju i napokon krećemo analizirati postignute rezultate?

- Ostvareni rezultati su zadovoljavajući, jer su brojni segmenti turističkog sektora dobro radili. Pripreme za novu turističku godinu već su u punom jeku, analiziramo ostvareno i nastavljamo pratiti turističke trendove, kako bismo prilagodili ponudu potrebama naših gostiju.

Naš strateški cilj mora biti ulaganje u razvijanje destinacije za cjelogodišnji turizam s naglaskom na pružanje što kvalitetnije ponude koja će zadovoljiti naše goste, odnosno njihova očekivanja. Gledano uobičajenim statističkim podacima koji se prate (dolasci i noćenja), Istra je u 11 mjeseci 2024. ukupno gledano na razini 2023. godine.

Boris ŽgombaVlasnici Uniline grupe Boris Žgomba i Sajto Salković s članovima uprave svih društava grupacije

Najveći broj noćenja ostvarili kampovi

S obzirom na vrste objekata najveći broj noćenja ostvarili su kampovi, a slijede ih hoteli, privatni smještaj (objekti u domaćinstvu) te ostali oblici smještaja. Što se tiče gostiju, i dalje su nam najbrojniji gosti iz Njemačke, Austrije i Slovenije, što potvrđuje da su nam gosti uglavnom iz okolnih, tzv. auto-destinacija.

Želja za budućnost je još kvalitetnije povezati Istru s drugim tržištima kao što su to učinile neke druge obalne destinacije čime bismo osigurali daljnji razvoj aktivnosti u periodima pred i post sezone, a samim time utjecali na smanjenje sezonalnosti.

Dosadašnji rezultati pokazuju da je smještaj visoke kategorije bio popunjen, gdje vidite da su bili najveći izazovi sezone, te što očekujete u 2025. godini?

- Više puta sam rekao da će godina pred nama biti godina istine. U 2025. ćemo morati korigirati utjecaj ranijih godina kada su potražnja, uvjeti na tržištu i konkurencija bili bitno drugačiji od uobičajenih te nam je sada zadnja prilika da se prilagodimo aktualnim tržišnim uvjetima.

Izazov će svakako biti zadovoljiti očekivanja naših gostiju da ostvare "vrijednost za novac" što je najvažnije u poslovanju, ali i stvaranju dugoročno pozitivnih odnosa s gostima te pozitivne percepcije Hrvatske na turističkom tržištu. U središte svih aktivnosti moramo ponovno vratiti gosta, što nije uvijek bio slučaj ovih godina, te dodatan, možda i najveći naglasak staviti na kvalitetu.

- Kakva je zasad popunjenost zimske/ski sezone i zamjećujete li nove trendove?

- Na razini Unilinea, ove godine je booking bolji za otprilike 15 posto u odnosu na prethodnu godinu, a najtraženije destinacije su u Francuskoj: Le Corbier, Valmeinier i Les 2 Alpes, zatim Italija: Passo Tonale, Folgaria i Paso San Pellegrino i Austrija Kreischberg, Bad Kleinkirchheim, Gerlitzen. U siječnju je ostalo još vrlo malo slobodnih aranžmana u Italiji i Austriji, a imamo pojačane upite i rezervacije za veljaču, u periodu školskih praznika.

Inače, ove godine je bio primjetan rast rezervacija već u ljetnim mjesecima, kada smo imali i značajne popuste. Kada gledamo trendove, naši gosti sve ranije rezerviraju željenu zimsku destinaciju, veliki je interes za spa i wellness ponude.

Skifun, čiji je ekskluzivni partner za Hrvatsku Uniline, ima bogatu ponudu skijanja na atraktivnim skijalištima te nudi pakete koji uz najam smještaja uključuju ski karte i ski škole za djecu. Skifun je tradicionalno poznat po svojem programu "bijeli tjedan" u siječnju i veljači gdje nudimo najprikladnija obiteljska skijališta i provjereni smještaj s bogatim sadržajem za najmlađe, a kompletna ponuda može se naći na www.skifun.hr.

- Sigurno je da treba nastaviti ulagati u ponudu i sadržaj koji privlači goste - što konkretno Uniline radi u segmentu sportskog turizma, posebno kad razgovaramo o Istri, koja ima veliki potencijal u tom području?

- Posljednjih godina sportski turizam sve više dobiva na važnosti, te se uviđaju benefiti njegova razvoja. U Unilineu sportski turizam čini oko 15 posto prometa, a ponosni smo što već dugi niz godina surađujemo s brojnim savezima i klubovima. Organiziramo natjecanja, iznimno posjećene sportske kampove, a neki od naših dugogodišnjih partnera su Hrvatski olimpijski odbor, zatim brojni savezi: rukometni, karate, teniski, kao i brojni renomirani domaći klubovi iz različitih sportova, kojima pružamo sve usluge iz domene putovanja, pa i šire.

Uz sve veći broj klubova koji biraju Istru kao destinaciju za svoje pripreme, Istra je već dugi niz godina domaćin rukometnog kampa za djecu u Umagu, karate kampa u Poreču, uz naravno i brojne aktivnosti koje provode lokalni klubovi u različitim sportovima s ciljem promocije sporta i zdravog načina života.

Osim toga treba isto tako istaknuti da je potencijal potvrđen i činjenicom da je jedna od destinacija Svjetskog rukometnog prvenstva koji se početkom 2025. održava u Hrvatskoj, uz Varaždin i Zagreb, Poreč. Posebno smo ponosni što je Uniline dio tih projekata te ćemo i u budućnosti biti pouzdan partner našim klubovima i savezima, kako u njihovim redovnim sportskim aktivnostima i putovanjima tako i prilikom organizacije evenata i natjecanja.

- Poznati su vaši planovi za početak sljedeće ljetne sezone, otvarate ju u stilu sa suradnjom Harley-Davidson i Unilinea. Što takav skup donosi zajednici u kojoj se održava, ali i gostima?

- Tako je. U Medulinu i Puli, od 12. do 15. lipnja 2025. ugostit ćemo European H.O.G. Rally, najveće motociklističko događanje ove vrste u Europi u idućoj godini. Sudionici i posjetitelji moći će uživati u bogatom programu, uključujući Harley-Davidson Expo i Demo zonu, Custom Bike Show, koncerte, shopping villageu te brojnim drugim aktivnostima. Bit će izvrsnog sadržaja za sve generacije, a početkom godine ćemo otkriti više detalja oko programa eventa.

- European H.O.G. Rally donosi ne samo uzbuđenje i strast za motociklima, već i veliki gospodarski učinak koji će dodatno ojačati položaj Hrvatske na karti poželjnih destinacija za velika međunarodna događanja. Što takav događaj donosi građanima Istre, te na koje će sve načine moći sudjelovati u istome?

- Riječ je o događaju s ogromnim potencijalom, posebno kad znamo da ovakvi eventi privuku više desetaka tisuća vlasnika Harley-Davidsona, ali i ostalih marki motocikala. Očekujemo da će tijekom četiri dana eventa na istome sudjelovati oko 50 tisuća sudionika, dok se očekuje da će event posjetiti i do 100 tisuća posjetitelja. Riječ je o značajnoj promociji Istre, ali i Hrvatske u cjelini, jer ovakvi događaji tradicionalno privlače posjetitelje u destinaciju i nakon samog eventa.

Ponosni smo što je potencijal projekta prepoznat i od strane drugih dionika zbog čega su uz domaćine eventa, Općinu Medulin i Turističku zajednicu Medulin te Grad Pulu i Turističku zajednicu grada Pule, event podržali i Istarska županija, Turistička zajednica Istarske županije, Ministarstvo turizma te Hrvatska turistička zajednica. Vjerujem da ćemo svi zajedno kreirati nezaboravno iskustvo za naše posjetitelje.

Boris ŽgombaU Medulinu i Puli, od 12. do 15. lipnja 2025. održat će se European H.O.G. TM Rally

European H.O.G. Rally

Uz to, posjetitelji će boraviti u svim oblicima smještaja, a za vrijeme svog boravka tradicionalno vole obilaziti i upoznati destinaciju što će svakako pružiti mogućnost i lokalnom stanovništvu, obrtnicima, ugostiteljima i proizvođačima domaćih autohtonih proizvoda da isto tako budu dio ovog eventa.

Uz to, koristim priliku još jednom istaknuti da je European H.O.G. Rally event otvorenog tipa na kojem su svi dobrodošli te ćemo u suradnji s Harley-Davidson osigurati pregršt dobre zabave i zanimljivog sadržaja za sve uzraste.

- European H.O.G. Rallyjem dodatno potičete razvoj predsezone u Istri. Kako općenito vidite razvoj cjelogodišnjeg turizma u Istri, koje su prednosti Istre i gdje vidite najveći potencijal?

- Istra sustavno ulaže u razvoj cjelogodišnjeg turizma, upravo kroz raznoliku ponudu koju kontinuirano nadopunjujemo - kad kažem mi, mislim na sve dionike u regiji. Ulaže se u kulturni turizam, u razvoj sportskog turizma kroz organizaciju raznih kampova, priprema, evenata i natjecanja, zatim kongresni turizam kroz organizaciju raznih festivala i evenata. Na dobrom smo putu, ali uvijek ima prostora za dodatni rast i razvoj, pri čemu je važno voditi računa o našem gostu, odnosno motivu njegova dolaska.

European H.O.G. Rally je jedan od takvih projekata koji donosi dodanu vrijednosti ponudi u predsezoni koji će zasigurno privući brojne goste u Istru. Općenito govoreći prostor za daljnji razvoj je upravo u dodatnim sadržajima, jer izvan ljetne sezone glavni motiv dolaska nikako nije sunce i more, već to može biti neki event – kulturni, sportski, gastronomski, MICE segment, specijalizirani turistički proizvodi i slično.

- Nedavno ste otvorili novi ured i u Rijeci, što takvo širenje znači za vaš strateški razvoj?

- Otvaranje Unilineovog ureda u Rijeci dio je našeg kontinuiranog nastojanja da unaprijedimo dostupnost i uslugu za naše klijente i partnere, a uz to želimo aktivno sudjelovati u projektima koji pridonose razvoju turističke djelatnosti u regiji. U uredu u Rijeci, na adresi Đure Šporera 2a okupljamo tim zaposlenika koji pokrivaju odjele nabave i prodaje društva Uniline, te odjel financija Uniline Grupe, a planiran je naravno daljnji rast i proširenje tima u budućnosti.

Otvaranje ureda na novoj lokaciji predstavlja još jedan korak prema strateškom jačanju prisutnosti tvrtke u ključnim regijama Hrvatske, a ova lokacija će dodatno ojačati suradnju između postojećih ureda i lakši pristup potrebnim stručnim kadrovima. Također, osim ove lokacije, tijekom 2025. planirano je otvaranje novih ureda Unilinea Mobilitya u dva velika hrvatska grada, čime ćemo dodatno približiti rent a car usluge našim poslovnim i privatnim klijentima.

I za sam kraj ovog našeg razgovora, iskoristio bi priliku da svim Vašim čitateljicama i čitateljima poželim sretne blagdane, da im donesu mir, radost i trenutke ispunjene srećom, a nova, 2025. godina obilje zdravlja, uspjeha i novih prilika!

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter