(Snimila Gordana Čalić Šverko)
U idućoj godini započet će druga faza rekonstrukcije državne ceste od skretanja za Motovun i Livade prema Istarskim Toplicama u dužini od oko šest kilometara, procijenjene vrijednosti oko 5,5 milijuna eura bez PDV-a. Do kraja godine na e-Savjetovanju dokumentacija je o nabavi radova, kao predfaza prije natječaja.
- Otvaranje ponuda očekuje se tijekom siječnja tako da bi se vrlo brzo nakon toga išlo u donošenje odluke o odabiru i potpisivanje ugovora te bi sukladno mogućnostima i turističkoj sezoni, započeli radovi, najavio je član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić, koji je s rukovoditeljicom riječke ispostave HC-a Silvanom Sorić jučer u Buzetu, s gradonačelnikom Damirom Kajinom i resornom gradskom pročelnicom Anicom Milković Grbac, razgovarao o cestogradnji na sjeveru Istre.
Prva faza sveobuhvatne rekonstrukcije prometne žile kucavice u dolini rijeke Mirne, dijela državne ceste D44 Ponte Porton - Buzet, 4,7 kilometara duge dionice od mosta Antonci do skretanja za Motovun i Livade, dovršena je u lipnju. Ukupna vrijednost radova s aneksom ugovora bila je četiri milijuna eura. Investitor su Hrvatske ceste, a izvođač tvrtka Cesta Pula.
Leverić je također kazao da je Sabor usvojio državni proračun u kojem su i Hrvatske ceste.
- Najveći prihodi koje su Hrvatske ceste ikada dobile u povijesti u proračunu su za iduću godinu negdje oko 355 milijuna eura i to su samo oni prihodi od goriva, plus toga imat ćemo sredstva EU i sve ostalo, a same investicije u cestogradnju u 2025. godini će se povećati za 25 posto u odnosu na ovu godinu što znači da su iznad razine od oko 300 milijuna eura, naglasio je Leverić.
Rukovoditeljica riječke ispostave HC-a Silvana Sorić, zahvalila se na dobroj suradnji s Gradom Buzetom, jer da tome nije tome tako, kazala je, ne bi se uspjelo uspješno realizirati dosadašnje projekte.
Prenijela je da se u dogovoru s Gradom Buzet postigao načelni sporazum o suradnji i reguliranju međusobnih obveza na realizaciji projekta izgradnje raskrižja na državnoj cesti DC201 za zonu gospodarske namjene - proizvodne Mala Huba I, na način da će Grad Buzet ugovoriti i financirati izradu idejnog projekta, ishodovati lokacijsku dozvolu u ime i za račun Hrvatskih cesta, a nakon toga će Hrvatske ceste preuzeti izradu glavnog projekta, ishodovanje građevinske dozvole, uvrštenje u plan nabave i izvođenje. Također postignut je načelni sporazum na realizaciji projekta izgradnje raskrižja na državnoj cesti DC201 za zonu gospodarske namjene - poslovne, Baraka u Buzetu, po sličnom modelu.
U tijeku je i prekategorizacija obnovljene dionice državne ceste u Riječkoj ulici koju bi na održavanje i upravljanje dijelom trebao preuzeti Grad Buzet, a dijelom ŽUC.
Gradonačelnik Damir Kajin izrazio je zadovoljstvo što su sva tri projekta, druga faza rekonstrukcije državne ceste do Istarskih Toplica i nova raskrižja u Buzetu, uvrštena u program gradnje Hrvatskih cesta.
- To jamči zaposlenost velikom dijelu graditeljske operative, i jamstvo punjenja gradskog proračuna bilo kroz dohodak, samim time državi kroz PDV, odnosno dobit. Ujedno i stvaranje uvjeta za gradnju u industrijskoj zoni Mala Huba kao i K1 zoni. Paralelno se intenzivno razgovara o ustupanju zemljišta u zoni Mala Huba za cestarsku kućicu, kazao je Kajin.
Posebno se zahvalio Hrvatskim cestama što su prepoznale Buzet, ministru Olegu Butkoviću i premijeru Andreju Plenkoviću, bez kojih, kako je kazao, sumnja da bi do svega ovoga došlo.
- Da je meni netko prije tri godine rekao da će se rekonstruirati Riječka ulica, uključujući kompletnu infrastrukturu i odvodnju, izgraditi obilaznica Buzeta, nadodati i ove druge projekte, ne bi vjerovao, no dogodilo se, kazao je Kajin. Govoreći općenito o cestogradnji, istaknuo je da želi vjerovati da će u njoj zajedno s Gradom Buzetom i ubuduće biti prisutan ŽUC, te spomenuo rekonstrukciju dijela ceste za Željezničku stanicu, nastavak sanacije ceste od Abrami prema Žontima. Ministarstvo poljoprivrede pri kraju je s uređenjem šumskog puta od Petrapilose do Zrenja, a u veljači iduće godine bi trebalo krenuti u drugi veliki paket uređenja gotovo trinaest kilometara šumskih i poljskih putova, što je, ocijenio je Kajin, za Buzet zasigurno kapitalno. Kazao je također da bi se nakon sanacije svih odrona, iduće godine, možda i u nekim drugim okolnostima, puno više ulagalo u nerazvrstane ceste.
Na novinarsko pitanje da li se razmišlja o obilaznim pravcima tijekom rekonstrukcije državne ceste od skretanja za Motovun i Livade do Istarskih Toplica, Sorić je kazala da će se o tome razgovarati kada se odabere izvođač jer je na njemu da predloži privremenu prometnu regulaciju.
- Što se tiče prometovanja osobnih vozila ne vidimo problem. Problem će biti kako i na koji način teretni promet usmjeriti, ali još je vremena razmisliti o tome i naći najbolju soluciju, kazala je.
U Gradu Buzetu su se, tijekom rekonstrukcije prve dionice državne ceste u dolini rijeke Mirne, zalagali da se barem privremeno omogući promet za teretna vozila iznad 7,5 tona ukupne nosivosti najkraćom trasom Buzet - Črni Kal, što uključuje i prelazak graničnog prijelaza Požane/Sočerga, doduše samo za kamione pulskih i koparskih registarskih oznaka. Međutim, na opetovanu inicijativu, nedavno su ponovo dobili odbijenicu Slovenije koja se poziva na infrastrukturna ograničenja tog prometnog pravca, ali i protivljenje lokalnog stanovništva.
- Budući da cesta prolazi kroz nekoliko naselja, prihvaćanje predložene inicijative negativno bi utjecalo na kvalitetu života stanovništva s obje strane državne granice. Dodatni obujam teretnog prometa također bi negativno utjecao na sigurnost prometa te stvorio dodatni pritisak javnosti da se slična prometna regulacija uvede i na drugim područjima, navodi se u dopisu slovenskog Ministarstva za infrastrukturu koji je nedavno pristigao na adresu Grada Buzeta, a potpisuje ga ministrica Alenka Bratušek.
- Slovenska strana uporno ostaje pri svom stavu da se ne može omogućiti prometovanje tom dionicom kamionima težim od 7,5 tona ukupne nosivosti. Jednostavno ne mogu razumijeti slovensku Vladu. S naše strane postoji jedna maksimalna benevolentnost prema njima. Vjerojatno je to uzrokovano zbog pozicije koparske luke koja vidi konkurenciju u riječkoj luci, ali je činjenica da nama kao najbližim susjedima, čine enormnu, nenadoknadivu štetu tom pozicijom prometnog izoliranja Buzeta, komentirao je Kajin.