(Foto TZO Kanfanar)
U Kanfanaru je od 8. do 17. studenog u sklopu projekta "Kanfanar – gdje je turizam održiv" po prvi puta održana Akademija održivog turizma kroz koju su iznajmljivači imali priliku na vrlo praktičan i iskustven način naučiti o primjeni koncepta održivog razvoja u turizmu, kroz detaljno isplanirane tematske module koji su obuhvatili brojne teme iz područja održivosti.
Akademija održivog razvoja za cilj je imala educirati privatne iznajmljivače o ekološkoj, socio-kulturnoj i financijskog održivosti te ih potaknuti na društveno odgovorno poslovanje usklađeno s načelima održivosti. - Nakon usvajanja teoretskog koncepta svi polaznici su kroz praktičan rad bili fokusirani na izradu svojih individualnih akcijskih planova 2025.-2030. kako bi imali mjerljivu osnovu za našu buduću suradnju fokusiranu na konkretna poboljšanja, izjavio je Alan Šišinački, inicijator Akademije.
Uz Alana Šišinačkog, iznajmljivačima su druge teme predstavili dr. sc. Dolores Pušar Banović (modul "Održive financije"), Manuela Hrvatin (modul: "Kultura i turizam") te Nedo Pinezić koji je govorio o holističkom pristupu turizmu i kako biti dobar domaćin.
Kanfanarski su se iznajmljivači tako usavršavali u modulima kao što su: osnove održivog razvoja, zakonske obveze iznajmljivača, zelena tranzicija (obuhvaćene teme: zero-waste koncept, plastic-free praksa, električna energija kao ključni resurs, promocija i zaštita pitke vode, čišćenje smještajnih jedinica ekološkim sredstvima…), pravni oblici obavljanja turističke djelatnosti, izračuni povrata investicija i modeli financiranja iznajmljivača, kultura i turizam, storytelling u turizmu i interpretacija baštine, holistički pristup turizmu, primjeri dobre i loše prakse itd.
Polaznici su imali priliku uz mentorstvo stručnjaka iz Akademije razviti i individualne akcijske planove poboljšanja, a mentori iz Akademije nastavit će ih pratiti i u narednom razdoblju te nakon godine dana evaluirati postignuto.
U sklopu istoga je projekta turistička zajednica na početku sezone izradila i iznajmljivačima distribuirala dvojezične naljepnice koje informiraju goste o tome da je voda koja teče iz naših slavina pitka te zdravija u odnosu na onu kupovnu, potičući time konzumiranje takve vode i izbjegavanje kupovanja vode u plastičnim bocama, koje stvaraju velike količine otpada.