(Foto: Hrvatska pošta)
Istraživanja o očekivanjima i navikama potrošača kada je riječ o kupovini u inozemnim internetskim trgovinama sve više pokazuju kako raste svijest kupaca o temama održivosti. Naime, korisnici u manjoj ili većoj mjeri održivost implementiraju i u vlastitim životima stoga takav pristup očekuju i od tvrtki, brendova te industrije općenito.
Klimatski neutralno poslovanje dugoročni je cilj Hrvatske pošte. U skladu s tim sve više poštara obavlja dostavu uz pomoć više od 420 električnih vozila koja čine najveći zeleni vozni park u Hrvatskoj. Samo prošle godine poštari su prešli pet milijuna zelenih kilometara čime je ušteđeno više od 870 tona CO2. I korisnici mogu sudjelovati u smanjenju štetnih emisija korištenjem paketomata, zelenog dostavnog kanala koji postaje sve popularnija opcija za preuzimanje i slanje paketa.
Korištenjem paketomata smanjuju se emisije CO2 na način da se povećava postotak uručenja u prvom pokušaju, a dostavna vozila trebaju obići manje lokacija. 300 paketomata danas je dostupno diljem Hrvatske, uključujući i pojedine otoke poput Korčule, Hvara, Brača, Visa, Paga, Vira i Krka, a nalaze se na frekventnim i lako dostupnim lokacijama. U svim većim gradovima paketi se u paketomate isporučuju već sljedeći radni dan, a ovakav način dostave prilagođen je svim životnim stilovima. Dostupni su svaki dan u tjednu, od 0 do 24 sata, a korisnici mogu beskontaktno preuzimati i slati svoje pakete u vrijeme kada im najviše odgovara.
Hrvatska pošta redovito prati frekventnost korištenja paketomata te ih premještaja na druge lokacije za koje postoji veća potreba za takvom vrstom dostave. Tako je u zadnjih godinu dana repozicionirano dvadesetak paketomata koji su korisnicima dostupni na boljim lokacijama.
Paketomati Hrvatske pošte među rijetkima na domaćem tržištu korisnicima nude i mogućnost kartičnog plaćanja pri preuzimanju ili slanju paketa, a sve lokacije paketomata mogu se provjeriti na internetskim stranicama Pošte.