Studio Tumpić/Prenc
Studio Tumpić/Prenc iz Luksemburga se ovog vikenda vratio s čak dvije nagrade European Design Awardsa - zlatom za projekt signalizacije bazenskog kompleksa u Rovinju, te broncom za dizajn kataloga Studija Kappo.
European Design Awards godišnje su nagrade koje se dodjeljuju europskim dizajnerima za izvanredan rad u području komunikacijskog dizajna. Time su se signalizacija rovinjskog bazena i katalog Studija Kappo pronašli u samom vrhu najboljih europskih recentnih projekata.
“Zlatni” projekt za rovinjsko poduzeće Valbruna sport d.o.o. nagradu je dobio u kategoriji Signage & Wayfinding, a podrazumijeva osmišljavanje vizualnog identiteta i signalizacije novootvorenog rovinjskog bazena, najveće investicije u sportsku infrastrukturu u povijesti ovog istarskog gradića.
Prostire se na površini od 3 637 kvadrata i sastoji od sportskog i lječilišnog dijela. Jedna od njegovih glavnih karakteristika je velika staklena stijena s pogledom na more udaljeno tek nekoliko metara, čime se vizualno spaja doživljaj odlaska na more ili bazen.
Navedeno je potaknulo inovativne umove Studija da kao lajtmotiv koriste upravo ručnik - predmet koji nam je bitan pri odlasku na more, kao i na bazen.
Ručnik je tako prisutan na svim dijelovima signalizacije - viseći sa stropa, bočno ili s pločica. Svaka ikona ima svoju boju, čime je ostvarena raznolikost i živahnost dotadašnjeg neutralnog prostora.
Radi se o klasičnom ručniku, na vodoravne crte, koje služe kao baza za postavljanje grafičkih elemenata. Signalizacija, govore kreativci koji stoje iza ove ideje, svojevrsno slavi svoj grad time što podsjeća na njegove kultne “tiramole”. Na projektu su radili Anselmo Tumpić, Sara Prenc Opačić, Hena Crnović i Andrea Rosar, dok je za realizaciju zaslužan “Sinam”.
Na ovogodišnjem, rekordnom izdanju EDAwardsa, nagrađen je i dizajn kataloga Kappo, osvojivši broncu u kategoriji Book cover. Katalog je nastao povodom drugog desetljeća poslovanja Studija Kappo iz Rovinja, a predstavljeno je njihovih 10 najznačajnijih
realiziranih i 10 planiranih projekata. Kappo se bavi isključivo krajobraznom arhitekturom, što je naglašeno samom naslovnicom koja predstavlja reljef regije iz koje dolazi. Sukladno imenu obljetnice “10 plus 10”, katalog broji dvije naslovnice.
Jednom kada dođe do sredine, čitatelja se poziva da preokrene katalog kako bi započeo s novom kategorijom. S jedne strane nalaze se realizirani projekti prikazani topografskim trodimenzionalnim prikazom, dok su s druge strane oni planirani prikazani samo topografskim nacrtom. Numerirani su uvećanim brojevima koji podsjećaju na puteve ili staze kod urbanističkih projekata.
Katalog, jednom pročitan i odložen, preuzima ulogu samog topografskog prikaza. Na ovom su rješenju radili Anselmo Tumpić, Sara Prenc Opačić i Anton Licul Grk, a ideju je realizirao Grafing iz Zagreba.
European Design Award od svog osnutka 2007. godine slavi dizajn, podiže standarde, nagrađuje kreativce i stvara bazu izvrsnih projekata i agencija, a razlikuje se od drugih po tome što žiri nije sastavljen od dizajnera, već od dizajnerskih novinara i kritičara - ljudi kojima je proučavanje i ocjenjivanje radova u opisu posla.
Natjecanje završava festivalom koji se svake godine održava u drugom europskom gradu, gdje se svečano dodjeljuju nagrade. Tako su se ove godine u Luksemburgu okupili najkreativniji ljudi ovog sektora, među njima i hrvatski Studio Tumpić/Prenc, čiji predstavnici ovom prilikom govore: “Bila nam je velika čast prisustvovati Festivalu i dodjeli nagrada u Luksemburgu, u društvu
najboljih dizajnera iz cijele Europe, koje smo imali priliku upoznati, ali i s njima izmijeniti iskustva.”
Podsjećamo, ovo nije prva nagrada europskog dizajna za naše domaće dizajnerske snage. Na svojim policama već imaju zlato i Best Of Show za signalizaciju pulskog bazena, te zlato za dizajn etikete maslinovog ulja “Latini” iz 2020. godine, kao i zlato za dizajn etikete vina “Šuran” iz 2021. godine.