značajna sredstva

Župan Miletić: I u ovoj godini financijski podupiremo aktivnosti Istarskih domova zdravlja

| Autor: Glas Istre
Potpisivanje ugovora

Potpisivanje ugovora


I u ovogodišnjem proračunu Istarske županije namijenjena su značajna sredstva za programe i aktivnosti županijske ustanove Istarski domovi zdravlja, a za što su danas istarski župan Boris Miletić i ravnatelj Istarskih domova zdravlja dr. med. Ante Ivančić potpisali ugovore, ukupne vrijednosti 745,9 tisuća kuna. Potpisivanju je prisustvovala i v.d. pročelnice Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Davorka Maras-Tkačuk. 

Prema riječima župana, Istarski domovi zdravlja, uz preostalih pet zdravstvenih ustanova čiji je osnivač Istarska županija, važna su karika zdravstvenog sustava u Istri. Upravo zato, ističe Miletić, Županija svake godine izdvaja sredstva za cijeli niz projekata i programa, koji su važni za unapređenje i podizanje standarda cjelokupnog zdravstva.

Prvi i najvrjedniji ugovor odnosi se na provođenje sanitetskog prijevoza u suradnji sa županijskim Nastavnim zavodom za hitnu medicinu. Sporazumom iz 2011. godine Istarska županija iznosom od 490 tisuća godišnje osigurava sanitetski prijevoz vozilima iz IDZ-a za pacijente po pozivu Hitne medicine, i to u vrijeme zauzetosti timova Hitne medicine. Time se osigurava viši standard pružanja zdravstvene zaštite na području Istre, kroz pravovremeni prijevoz pacijenata na bolničku skrb i istovremeno rasterećenje timova Hitne medicinske pomoći i njihovo oslobađanje za odaziv na hitne intervencije. 

Drugi se, pak, ugovor odnosi na Provođenje palijativne skrbi s posudionicom medicinskih pomagala, a vrijedan je 135 tisuća kuna. Podsjetimo, prije dva tjedna u Zagrebačkoj ulici u Puli, otvorena je Posudionica medicinskih pomagala, čime je učinjen dodatni iskorak sustava palijativne skrbi Istarskih domova zdravlja. Naime, u Istarskoj županiji godišnje umre oko 2400 bolesnika, od kojih 75 % treba palijativnu skrb, a u protekle četiri godine 996 sugrađana je koristilo neko od pomagala posudionice. 

Za Prevenciju i rano otkrivanje kroničnih nezaraznih bolesti, odnosno za kardiovaskularnu prevenciju i rehabilitaciju te program ranog otkrivanja raka dojke predviđeno je 80 tisuća kuna. 

Centar za prevenciju i rehabilitaciju kardiovaskularnih bolesti uspostavljen je kroz EU projekt LOVE YOUR HEART 2014. godine, kojeg je provodila Istarska županija, i od tada se razvija, naročito u dijelu kardiovaskularne rehabilitacije koja je dodatno osnažena suradnjom sa stručnjacima iz Thalassotherapie iz Opatije. Županija od tada podržava razvoj i rad Centra u kojom se odvijaju slijedeće aktivnosti: provođenje preventivnih radionica, provođenje tjelovježbe pod nadzorom fizioterapeuta u cilju sekundarne prevencije i kardiovaskularne rehabilitacije, rad Savjetovališta za kardiovaskularne bolesti po svim ispostavama IDZ-a, kao i usluge tercijarne prevencije KVB od strane internista. 

Provođenje županijskog programa ranog otkrivanja raka dojke putem organiziranja preventivnih mamografija, za žene od 45 do 50. godine provodi se od 2005. godine, dakle prije uspostave nacionalnog programa. 

Ovogodišnja novina je projekt kojim se omogućuje primanje onkološke terapije u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, dakle u lokalnim ispostavama IDZ-a, za što je planirano 20 tisuća kuna. Nadalje, spomenimo i projekt "Istra bez karijesa", kojem je cilj unapređenje oralnog zdravlja djece i smanjenje obolijevanja od karijesa u dječjoj dobi. Edukacijom djece u vrtićima i osnovnim školama, kao i njihovih roditelja motiviraju se odlasci stomatolozima od najranije dobi, smanjuje se strah od stomatologa i saniraju se karijesi u što ranijoj dobi. Projekt se provodi u sklopu Plana za zdravlje i socijalno blagostanje Istarske županije, od 2018. godine, a u ovoj godini za tu je namjenu osigurano 14,9 tisuća kuna. Spomenimo i koordinaciju mrtvozorničke službe, za što Županija izdvaja 6 tisuća kuna. Putem ovog projekta financira se posredovanje IDZ-a u osiguravanju nabave i distribucije potrebnih obrazaca za rad mrtvozornika (očevidnici, potvrde o smrti, dozvole za pokop i popratnice za prijevoz i obdukciju), kao i koordinaciju rasporeda dežuranja mrtvozornika na terenu. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter