(Hina/EPA)
Zelena lista zatražila je u subotu od Vlade da sukladno padu cijena sirove nafte uskladi visinu trošarina, a od naftne industrije da pošteno smanji cijene goriva istom brzinom kako ih i povećava.
"Hrvatska vlada i naftna industrija nam svako povećanje cijena naftnih derivata objašnjavaju stanjem na svjetskom tržištu nafte i usklađivanjem cijena sa svjetskim trendom. Kada se dogodi pad cijena nafte nisu tako brzi i učinkoviti jer svima odgovara da se što duže zadrži viša cijena jer vlada svoje građane prodaje naftnoj industriji kako bi u proračun sjela koja kuna više", priopćila je u subotu Zelena lista.
Predsjednik Zelene liste Nenad Matić podsjeća da je 1998. cijena barela nafte na svjetskom tržištu bila kao i danas oko 30 dolara, a cijena benzina u tada ratom i privatizacijom opljačkanoj Hrvatskoj 5,60 kuna. Usporedbe radi sada je, kaže, oko 9,2 kune, a 2006. uz duplu cijenu barela nafte na svjetskom tržištu od oko 60 dolara cijena eurosupera u Hrvatskoj bila je 7,9 kuna.
Hrvatska vlada nas, dodaje, opterećuje jednim od najviših stopa PDV-a, ali i najskupljim trošarinama u Europskoj uniji, a pogotovo kada se to stavi u korelaciju s kupovnom moći stanovništva.
"Proračun se posljednjih godina uspješno puni, ali, nažalost, nema niti jedne uštede sa strane Vlade, pa bi se smanjenjem trošarina pomoglo građanima u predstojećim teškim vremenima", poručuje Matić.
Stoga Zelena lista traži od Vlade da sukladno padu cijena sirove nafte uskladi visinu trošarina, a od naftne industrije da pošteno smanji cijene goriva istom brzinom kako ih i povećavaju.
Zelena lista zalaže se za smanjenja korištenja fosilnih goriva, a ovim apelom žele, kažu, zaštititi potrošače koji su ostavljeni na milost i nemilost velikim naftnim lobijima.