(Hina/EPA)
Članovi Ceha prijevoznika pri Udruženju obrtnika u Splitu i Sindikata vozača i prometnih radnika u utorak su vožnjom u koloni ponovno zatražili izmjene Zakona o prijevozu u cestovnom prometu jer smatraju da je taj zakon uzrok nereda na gradskim ulicama.
Pozvali su Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te Vladi da promijene sporni zakon, ističući kako je potrebno utvrditi mjere i uvjete u kojima bi se ta djelatnost trebala obavljati. Jedinstveni su u tome da lokalna samouprava treba imati veće ovlasti za regulaciju stanja na cestama kako bi se odredio optimalan broj taksija na cestama.
Stotinjak taksija i desetak autobusa bilo je jutros ispred garaže Prometa, nakon čega su Ulicom Domovinskog rata krenuli sve do trajektne luke, Bačvica, Zvonimirovom, Zagrebačkom i Gundulićevom ulicom do zgrade Banovine, gdje je održana konferencija za novinare.
Predsjednik Ceha prijevoznika pri Udruženju obrtnika u Splitu Milivoj Topić je istaknuo kako žele upozoriti na posljedice Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji, po njima, uzrokuje nered na hrvatskim cestama.
Kaže da je stupanjem na snagu tog zakona došlo do liberalizacije taksi tržišta s nizom negativnih učinaka, među kojima su apsurdno povećane cijene, pad kvalitete usluga taksi prijevoza, nesigurnost građana u prometu, prometni kaos, čak i povećan broj prometnih nesreća u kojima su krivci bili upravo neprofesionalni pružatelji taksi usluga, a neke su imale i kobne posljedice.
"Činjenica je da u Split za vrijeme sezone dolaze vozači iz cijele Hrvatske koji grad ne poznaju pa stvaraju gužve na prometnicama. Takva anarhija smeta profesionalnim vozačima, stanovnicima i turistima. Izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu trebalo bi odrediti broj dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza, tako da jedna dozvola vrijedi samo za jedan automobil", izjavio je Milivoj Topić.
Potpredsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Hrvoje Mlikota je rekao da konačno treba početi nadzor nad linijskim prijevoznicima, i to na relacijama Split-Omiš i Split-Trogir jer, dodao je, prijevoz obavljaju suprotno izdanim dozvolama i to tako što polaze nekoliko minuta prije autobusa javnoga gradskog prijevoznika Prometa.
Misli da tako ostvaruju "nepripadajuću imovinsku korist na štetu Prometa" te kako nije normalno da putnici unutar pet minuta imaju dva autobusa na istoj relaciji, a nakon toga 25 minuta nemaju nijedan autobus.
"Cilj javne usluge autobusnog prijevoza je da je dostupan, efikasan i jeftin, no ništa od toga putnicima nije moguće jer se privatni prijevoznici koriste na štetu Prometa", istaknuo je Mlikota i dodao da su javnost željeli upoznati s neredom i nelojalnom konkurencijom te da bi rješavanje tog problema građanima omogućilo sigurno prometovanje na gradskim ulicama te zaustavljanje rada nelegalnih taksi prijevoznika.