(Hina/EPA)
Zastupnici Hrvatskog sabora u petak će raspravljati o prijedlogu zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava radi potpunog usklađivanja s pravnom stečevinom Europske unije, i to s četvrtim "željezničkim paketom" predstavljenim kroz dvije domene - tehničkom i upravljačkom.
Glavni ciljevi četvrtog "željezničkog paketa" su uspostava jedinstvenog europskog željezničkog prostora za dovršetak unutarnjeg tržišta željezničkog prometa i pojednostavljenje europskog zakonodavnog okvira za pružanje usluga željezničkog prijevoza.
Otklanjanje preostalih zakonskih, administrativnih i tehničkih prepreka u konačnici bi rezultiralo jačanjem konkurentnosti željezničkog prometa u odnosu na ostale vidove prometa, ističe se u obrazloženju.
Prijedlogom zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava postiže se izmjena zakonodavnog okvira za upravljanje sigurnošću željezničkog sustava radi usklađivanja s tehničkim stupom četvrtog željezničkog paketa, prije svega uspostavom sustava za izdavanje jedinstvenih potvrda o sigurnosti i odobrenja za stavljanje vozila na tržište.
Određuje se da Agencija Europske unije za željeznice izdaje jedinstvenu potvrdu o sigurnosti željezničkim prijevoznicima koji obavljaju svoju djelatnost na području više država članica Europske unije. Do sada željeznički prijevoznik morao za svaku državu članicu Europske unije ishoditi posebnu potvrdu, navodi se u obrazloženju.
Kroz potvrdu o sigurnosti dokazuje se uspostava sustava upravljanja sigurnošću te obavljanje djelatnosti na siguran način na području obuhvaćenom navedenom potvrdom.
Bitno je za istaknuti kako sustav upravljanja sigurnošću predstavlja organizacijska rješenja, mjere i postupke koje upravitelj infrastrukture i željeznički prijevoznik uspostavlja radi sigurnog upravljanja svojom djelatnošću. Upravitelj infrastrukture može dati pristup željezničkoj infrastrukturi samo onim željezničkim prijevoznicima koji imaju važeću potvrdu o sigurnosti, stoji, među ostalim, u obrazloženju.
Sjednica počinje u 9,30 sati.