UDES NA ŽELJEZNICI

Prometni stručnjak analizira sudar vlakova kod Novske: Nesreća ukazuje na ČETIRI TEŠKA PROPUSTA

(Foto: Tomislav Kristo / CROPIX)

(Foto: Tomislav Kristo / CROPIX)


Što je uzrok teškoj željezničkoj nesreći koja se dogodila kod Novske pokazat će očevid. Prometni stručnjak dr. Željko Marušić za autoportal.hr objasnio je kako strašna nesreća, u kojoj je poginulo troje ljudi, ukazuje na nekoliko teških propusta.

Uz najteži propust strojovođe, koji je prošao kroz crveni signal, upravljački sustav bez sigurnosne redundancije ukazuje na lošu organizaciju u HŽ-u, a kvar teretnog vlaka ukazuje na loše održavanje vlakova i propuste u kontroli, smatra Marušić. Prolazak kroz crveni signal najteži je prekršaj u prometu, koji za strojovođu indicira kaznenu odgovornost i gubitak radnog statusa. Problem je vjerojatno u umoru i činjenici da mnoge strojovođe, uz službeni posao rade i druge, ne odmaraju se kad bi trebali, pa u upravljačku kabinu lokomotive ulaze umorni.

Upravo stoga, ali ne samo zbog toga, nedopustivo je da sigurnosni sustav radi bez sigurnosne redundancije, koja bi trebala uključivati pouzdanu radijsku i mobitelsku vezu upravljačko-sigurnosne službe i strojovođe te mogućnost isključivanja električnog napajanja lokomotive, ističe Marušić, te dodaje da je okidač nesreće bio kvar teretnog vlaka, 'što ukazuje na nekvalitetan i neodgovoran rad u sustavu HŽ-a, loše održavanje i propuste, odnosno nedostatak kontrole'. Podsjetimo, putnički vlak br. 2506 naletio je na teretni vlak, između kolodvora Okučani i Novska oko 21,30 sati, a u nesreći su poginule tri osobe, a11 je ozlijeđeno. Uzrok nesreće bit će poznat nakon istrage. Vlak 2506 vozio je na relaciji Vinkovci – Novska.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter