(Hina/EPA)
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) u suradnji s Ministarstvom uprave inicirao je uvođenje usluge izdavanja elektroničkih potvrda za osobe s invaliditetom putem sustava e-Građani, priopćeno je u ponedjeljak.
Putem sustava e-Građani mogu se podići potvrde u svrhu zapošljavanja, subvencioniranja kredita i upisa u Hrvatski registar osoba s invaliditetom.
Za prijavu na uslugu izdavanja potvrda za osobe s invaliditetom treba posjedovati vjerodajnicu (sredstvo za prijavu putem kojeg se dokazuje elektronički identitet) minimalno treće razine sigurnosti, istaknuto je u priopćenju HZJZ-a.
Tu skupinu vjerodajnica čine elektronička osobna iskaznica, tokeni/mtokeni za internetsko bankarstvo i različiti certifikati koji će korisniku prikazati na Listi prihvatljivih vjerodajnica prilikom prijave na uslugu.
Iz HZJZ-a napominju da se, u slučaju nemogućnosti pristupa sustavu e-Građani, usluga može zatražiti kontaktirajući Odjel za zaštitu zdravlja vulnerabilnih skupina HZJZ- a (Registar o osobama s invaliditetom).
Digitalnu pristupačnost za osobe s invaliditetom treba osigurati u skladu s načelima antidiskriminacijske politike.
"Sukladno Konvenciji o pravima osoba s invaliditetom, Hrvatska kao zemlja potpisnica obvezna je poticati zapošljavanje osoba s invaliditetom na otvorenom tržištu rada primjenjujući načela antidiskriminacijske politike te poduzeti odgovarajuće mjere kako bi im osigurala pristup olakšanom stambenom zbrinjavanju", navodi HZJZ.