Građani su za protekle uskrsne blagdane, od petka do Uskrsnog ponedjeljka, potrošili oko 1,4 milijarde kuna, objavila je u utorak Hrvatska gospodarska komora (HGK).
Iz HGK pritom napominju da fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice, gdje se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju.
Direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić ističe i kako podatci za ovu godinu nisu usporedivi s prošlom godinom, jer je Uskrs ove godine bio u drugoj polovici travnja pa se poklapa s početkom turističke sezone.
Iz HGK u priopćenju navode i kako su cijene potrošačkih košarica ostali na razini prošle godine.
Tako se skromnija košarica procjenjivala na 500 kuna, srednja na 1.000, a bogatija na 1.500 kuna.
Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića, koji su kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj, u manjoj mjeri u srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.
Trendovi uskrsne potrošnje poklapaju se s generalnim trendovima u trgovini na malo, ističu iz Komore.
Pritom podsjećaju na podatke Državnog zavoda za statistiku prema kojima je realni promet u trgovini na malo i u veljači ove godine rastao i na mjesečnoj i na godišnjoj razini.
Tako je promet u trgovini na malo na godišnjoj razini, dakle u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018., porastao za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine.
Zabilježen je rast i na mjesečnoj razini pa je promet u trgovini na malo u veljači u odnosu na siječanj porastao za 3,8 posto.
"Tim je rastom nastavljen uzlazni godišnji trend koji kontinuirano traje od rujna 2014. Naime, promet u trgovini na malo raste 54 mjeseca za redom, četiri i pol godine u kontinuitetu", zaključuje se u priopćenju HGK.