U TIJEKU JAVNI POZIV HEP OPSKRBE I HRVATSKE ELEKTROPRIVREDE

HEP i kupci ZelEn-a osigurali novih milijun kuna za energetsku obnovu škola i vrtića

| Autor: (GI)

Sredstva za energetsku obnovu HEP je prikupio prodajom svog proizvoda nazvanog ZelEn. Riječ je o električnoj energiji dobivenoj isključivo iz obnovljivih izvora, koju kupuju tvrtke koje su se odlučile za društveno odgovorno poslovanje

 

HEP Opskrba i Hrvatska elektroprivreda raspisali su novi javni poziv za dodjelu sredstava prikupljenih prodajom proizvoda ZelEn, ukupne vrijednosti od milijun kuna. Taj novac, kupovinom zelene električne energije u 2018. godini, omogućilo je više od 130 tvrtki, kupaca proizvoda ZelEn. Novih milijun kuna predviđeno je za energetsku obnovu dječjih škola i vrtića, a javni poziv s uvjetima prijave objavljen je na HEP-ovoj web stranici zelen.hep.hr. Poziv je otvoren do 24. lipnja.

ZelEn je jedinstveni proizvod HEP Opskrbe namijenjen isključivo kupcima koji su se u svom poslovanju odlučili za društveno odgovorno poslovanje, brigu o okolišu i korištenje energije iz obnovljivih izvora. Da je električna energija koju koriste kupci ZelEna dobivena isključivo iz obnovljivih izvora, jamči Hrvatski operator tržišta energije koji vodi nacionalni registar jamstava podrijetla električne energije. U Registru se trenutno nalazi 14 hidroelektrana HEP Proizvodnje.

Cijena ZelEna je oko 1,5 kuna za megavatsat. Primjerice, tvrtka koja ima godišnju potrošnju od milijun kilovatsati, za zelenu energiju će izdvojiti 1.497 kuna više godišnje, ili oko 125 kuna mjesečno. Sredstva prikupljena u posebni fond koriste se namjenski za projekte energetske učinkovitosti i izgradnju obnovljivih izvora energije integriranih u građevine.

Ciljevi takvih projekata su smanjenje emisija stakleničkih plinova uvođenjem "zelenih" tehnologija, doprinos povećanju kvalitete života te ispunjenju obveza HEP-a sukladno EU direktivi o energetskoj učinkovitosti.

Značajne uštede

Osim što je HEP odlučio reinvestirati prikupljena sredstva u projekte važne za ispunjene nacionalnih energetsko-klimatskih ciljeva, društveno koristan aspekt osnažen je odlukom da će korisnici doniranih projekata biti isključivo registrirane institucije ili ustanove javnog sektora koje obavljaju djelatnosti odgoja i obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, sporta, tjelesne kulture, tehničke kulture, skrbi o djeci, zdravstva, socijalne skrbi i skrbi o invalidima. Izvedene mjere energetske učinkovitosti, uz povećanje udobnosti za korisnike i djelatnike ustanova, dovode do značajnih ušteda u potrošnji energenata te time smanjenja režijskih troškova, a ujedno i ugljičnog otiska tih ustanova.

Odabirom tih proizvoda i usluga korisnici nagrađuju usmjerenost kupaca ZelEna prema održivosti korištenja energije i ukupnog poslovanja.

Krenulo u Rijeci

Prvi donirani projekt energetske učinkovitosti izveden je krajem 2016. godine u riječkoj podružnici Dječjeg doma Ivana Brlić Mažuranić iz Lovrana. U sklopu drugog ciklusa, 2017. godine, izvedeno je pet novih projekata i to u Dječjem vrtiću Dugo Selo u Lukarišću, Osnovnoj školi Frana Krsta Frankopana, Dječjem vrtiću Sveti Ante - Prugovo pored Klisa, Katoličkoj osnovnoj školi i Katoličkoj gimnaziji iz Požege te u Dječjem vrtiću Cvrčak iz Solina.

U sklopu trećeg ciklusa 2018. godine obnovljeni su objekti Dječjeg vrtića Morski konjić u Slatinama, Obiteljskog centra u Požegi te Dječjeg vrtića u Osijeku. Izvedbu svih projekata organizirao je i nadzirao HEP ESCO.

"ZelEn je prepoznalo više od sto vodećih hrvatskih tvrtki koje njeguju iste vrijednosti, društveno odgovorno poslovanje i održivi razvoj. Posebno smo ponosni što se sredstva od prodaje proizvoda ZelEn prikupljaju u fond iz kojeg se realiziraju projekti iz područja obnovljivih izvora energije i energetske učinkovitosti, i to za potrebe ustanova koje skrbe za socijalno osjetljive kategorije stanovništva. Iz Fonda ZelEn do sad je realizirano devet projekata u vrijednosti gotovo 2,4 milijuna kuna, a u tijeku je i javni poziv za dodjelu novih sredstava u iznosu od novih milijun kuna. Svojim primjerom šaljemo poruku i drugim organizacijama da se uključe u slične projekte kojima povećavamo svijest o odgovornom poslovanju prema prirodi i okolišu u kojem živimo i djelujemo", istaknula je direktorica marketinga HEP Opskrbe Nada Podnar. (GI)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter