ZAGREB

Boras: Nastava na daljinu uspješno se izvodi od 16. ožujka

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Rektor Sveučilište u Zagrebu Damir Boras priopćio je kako je Sveučilište brzo reagiralo na virus COVID-19 u Hrvatskoj i počelo pripreme o postupanju i načinu izvođenja nastave pa je već 16. ožujka službeno počela nastava na daljinu kao mjera za suzbijanje pandemije COVID-19.

Izvijestio je da je već prvoga tjedna za zaposlenike uspješno organiziran rad na daljinu te da se znanstvenoistraživački rad i rad na projektima većinom uspješno nastavio i u pogoršanim epidemiološkim uvjetima, a posebno se uspješno izvodi nastava na daljinu.

Premda je, naglašava, razoran potres izazvao znatnu štetu na mnogim sastavnicama Sveučilišta, ocjenjuje kako to nije pokolebalo nastavnike i studente da nastave s obrazovnim procesima u dodatno otežanim uvjetima.

Naglasio je da se nastava na daljinu odvija uglavnom putem sustava Merlin te dodao da je SRCE uspješno odgovorilo na potrebe nastavnika i studenata. Na sustavu za e-učenje Merlin u akademskoj godini 2019./2020. (stanje na dan 1. travnja) za potrebe Sveučilišta u Zagrebu otvoreno je 7538 e-kolegija, napomenuo je dodavši kako je  2018./2019. bilo otvoreno 5237 e-kolegija. Podsjetio je i da broj upisanih studenata u e-kolegijima iznosi 34.027, a prošle godine 29.566.

Ocijenio je kako podatci pokazuju da nastavnici i sastavnice prilagođavaju nastavu studentima koristeći prikladne i inovativne tehnologije e-učenja.

Uz sustav Merlin, istaknuo je, sastavnice koriste i vlastite sustave za e-učenje - BigBlueButton, integriran u sustav Omega, 2CO2 i Edi2 ili druge dostupne sustave - Microsoft Teams, ZOOM, G Suite for Education, LOOM, odnosno uspostavljaju drukčije komunikacijske obrasce između nastavnika i studenata - YouTube kanal, Viber, Skype ili WhatsApp grupa.

"Kroz Merlin sustav nastavnici redovito komuniciraju sa studentima, pružaju im informacije o gradivu koje je potrebno svladati uz mogućnost e-konzultacija te izvode nastavu na daljinu kroz opciju webinar, postavljanjem audio i video zapisa", napomenuo je i dodao kako članovi uprave sastavnica, jedinice za informatičku potporu, studentske poslovnice pružaju potporu nastavnicima vezano uz rješavanje problema oko dostave uputa i priručnika za učenje na daljinu.

Istaknuo je i kako se nastava za studente na daljinu na pojedinim sastavnicama izvodi uz potporu vlastitih centara za potporu e-učenju, uporabom sustava učenja na daljinu, na vlastitim poslužiteljima i infrastrukturi. "Kroz takve sustave, predavanja se održavaju uživo, ali i rade snimke predavanja unaprijed", napisao je Boras.

Podsjetio je i da kolegiji treće razine primjene tehnologija e-učenja imaju sav nastavni materijal organiziran prema nastavnim cjelinama, a dostupan je putem sustava za e-učenje. Ishodi učenja definirani su na razini kolegija i nastavnih cjelina, studentske on-line aktivnosti boduju se i vodi se administracija vezana za studente, napomenuo je i dodao kako organizacija kolegija omogućuje individualizaciju nastavnog procesa te ugradnju mehanizama koji potiču razvoj temeljnih kompetencija.

Ustvrdio je i kako je zbog stalne dostupnosti nastavnika njihov obujam znatno veći zbog neprestane interakcije sa studentima u odnosu na uobičajeno izvođenje nastave.

Sveučilište je, napominje, za potrebe izvođenja nastave na daljinu niz video pouka  koje opisuju kako uspostaviti asinkroni i sinkroni model izvođenja nastave. Poseban naglasak stavljen je na mogućnost izravne dvosmjerne komunikacije sa studentima, dodao je.

Sveučilište je 30. ožujka donijelo Preporuke za način polaganja ispita, ispitne rokove i mjerila ispitivanja u izvanrednim okolnostima, podsjetio je rektor i dodao kako je predmetnim preporukama ukazano da način provedbe programa kolegija i prilagodba specifičnostima takvoga postupka učenja, kao i sami ispiti, u najvećoj mogućoj mjeri moraju odgovarati predviđenim ishodima učenja. 

Ukoliko se epidemiološka situacija ne popravi do kraja ljetnog semestra do razine koja bi omogućavala održavanje ispita na uobičajen način, Sveučilište će, poručio je, sa svojim sastavnicama razmotriti kako i na koji način pristupiti rješenju možebitnoga stanja. 

Poručio je kako u ovim okolnostima nastavnici više nego ikad trebaju pokazati susretljivost, tolerantnost, razumijevanje i fleksibilnost.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter