(Foto Špica s Macanom)
Nema skoro ni jednog argumenta koji bi govorio u korist automobila na fosilna goriva kad ih se uspoređuje s električnima. Uzmimo li kao primjer silno važnu činjenicu da vozila s benzinskim motorom iskorištavaju svega 11 posto tog goriva, dakako od njegovog vađenja iz podzemnih izvora do pretvaranja u mehaničku energiju, dok je taj postotak kod električnih automobila 73 posto dali smo prvi, silno važni argument u korist električnih automobila. Da ne govorimo o cijeni energenta gdje je struja i u najgorim, najskupljim verzijama nekoliko puta jeftinija, čak i u odnosu na dizelsko gorivo, a u varijanti punjenja kod kuće struja je od benzina povoljnija pet, šest puta.
Istaknuo je to Hrvoje Prpić, jedan od hrvatskih lidera u industriji novih tehnologija koji je zajedno s Vedranom Sorićem, stručnjakom za digitalizaciju prodaje bio gost ovotjedne Špice, emisije u kojoj njezin kreator i voditelj Krešimir Macan problematizira najvažnije procese u hrvatskom, kao i globalnom društvu.
Tema Špice ovog su puta bili svi aspekti promjene mobilnosti koju sobom donose električni automobili. Uz dakako analizu tehničkih i tehnoloških karakteristika automobila, teme Macanove emisije bili su i znatno dalekosežnije, sve do današnjeg statusa Europe u globalnoj utrci zauzimanja pozicija unutar električne mobilnosti.
S obzirom na to da je Sorić ostao vjeran klasici te da vozi dizelski automobil, u njegovom slučaju riječ je k tome o spoju "nespojivog" jer imati Maserati s dizelskim motorom što je u velikoj mjeri "svetogrđe", Špica je bila neravnopravni sraz dvaju "električara" – Prpić je aktualni vlasnik Tesle 3, Macan Porschea s električnim motorom – i već spomenutog "fosila" Sorića tako da možda i nije bilo teško pogoditi pobjednika i zaključak ove priče.
Mada, na samom početku, dok su Macan i Prpić izmjenjivali iskustva o dosezima njihovih automobila s jednim punjenjem – Macan 400, Prpić 330 kilometara – pobjedu je s dosegom od 800 kilometara odnio Sorićev Maserati.
– Središte svakog električnog automobila su litij-ionske baterije. Iako su daleko od najboljih, pokazale su se najsvrsishodnijima tako da se njihova proizvodnja silno raširila. Dominantni proizvođači baterija su Kinezi. Iako mi često ističemo kako Rimac proizvodi baterije, istina je da ih on samo – slaže. Od elementa koji dominantno stižu iz Kine. Vratimo li se upravo spomenutom dosegu – potpuno je nebitan. Svima koji su istinski zaljubljenici u električna vozila "range" ne znači ništa, baš kao što kod nas ne postoji ni strah od "prazne baterije". Nikad mi se nije dogodilo tako nešto, znao sam do punjenja stići i s jedan posto baterije. K tome, moja je praksa da automobil spuštam do 10 posto rezerve i da ga punim do 60 posto, naglasio je Prpić.
Cjelokupni razgovor pročitajte na pogled.hr a podcast pogledajte na linku Špica s Macanom.