Brojni su problemi potrošača s kvarenjem elektroničkih uređaja. Trgovac ima mogućnost popravljati neispravne proizvode, a ne da odmah dobijemo novi uređaj. Koja su prava potrošača u takvim situacijama, u emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" govorila je Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.
Kakva je situacija tri godine nakon primjene novog Zakona o zaštiti potrošača?
- Svaki dan je sve gora situacija. Prošle godine se oko 80 posto žalbi odnosilo na materijalni nedostatak. Radi se o tome da ljudi nešto kupe i to se vrlo brzo pokvari. Oni idu s prigovorom trgovcu, trgovac kaže da to mora ići na servis i onda traju muke jer servis nema rok za popravak, dodaje Knežević.
Knežević ističe kako se u te tri godine izmijenjenih odredbi pokazalo da se sve svaljuje na leđa potrošača te dolazi do neugodnih situacija. Ističe i da puno trgovaca pribjegava tome da potrošači sami nose uređaje na servis jer će biti brže popravljeni, što je zavaravanje potrošača.
- U većini slučajeva se samo preuzme uređaj bez pisanog traga i onda se optuži potrošača da je on kriv i da mora platiti popravak jer nije u jamstvenom roku, govori Knežević.
- Naši potrošači su jako loše educirani i informirani, mi smo zadnji na ljestvici Europske komisije, ali su takvi i trgovci koji bi trebali upućivati potrošača koja su njihova prava, pojašnjava Knežević.
Otkrila je i je li u planu neka izmjena zakona:
- Elektronički otpad se nije smanjio, već povećao. Primjerice, ljudi dok čekaju popravak mobitela za to vrijeme kupe drugi. Ministarstvo pravosuđa kaže neka idu na sud, a sudski sporovi traju dugo, zaključuje Knežević.
Cijeli prilog pogledajte na mrežnim stranicama HRT-a.