HŽPP

Od danas svakodnevno vlakom između Rijeke i Trsta, poznata i cijena karata

| Autor: Marinko Glavan
(Foto: Slovenske železnice)

(Foto: Slovenske železnice)


Prvi putnički vlak na novoj putničkoj željezničkoj liniji između Trsta i Rijeke stići će u Rijeku u srijedu u 9:54 sati ujutro, najavljeno je iz HŽ Putničkog prijevoza.

Vlakovi na ovoj liniji prometovat će svakodnevno, od 24. travnja, do kraja rujna ove godine, s polaskom iz Trsta, odnosno Villa Opicine u 7:50 sati i povratkom iz Rijeke u 18:25 sati, a putnici će se moći ukrcati i na željezničkim stanicama Opatija Matulji i Šapjane, u Hrvatskoj, te Ilirskoj Birstrici, Pivki, Divači i Sežani u Sloveniji, u oba pravca.

Vlak Slovenskih željeznica

Putnike će na novoj liniji prevoziti višesustavni elektromotorni vlak Stadler Flirt, u vlasništvu Slovenskih željeznica, ukupnog kapaciteta 235 sjedala, uz mjesta za bicikle i dječja kolica.

U vlak je omogućen ulazak osoba s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću, a putnicima je na raspolaganju i besplatan Wi-Fi.

Cijena karte na relaciji Villa Opicina – Rijeka iznosi 8 eura, a povratne karte 16 eura. Cijena karte za dijete od 6 do 12 godina je 4 eura, a prijevoz djece do 6 godina je besplatan. Cijena prijevoza bicikla iznosi 5 eura.

Karte se kupuju na blagajnama kolodvora, a vozni red dostupan je ovdje.

Vlakovi na relaciji Villa Opicina ? Rijeka ? Villa Opicina će, prema priopćenju HŽPP-a, kvalitetnije povezati ruralna, periferna i prekogranična područja Italije, Slovenije i Hrvatske.

Ova pilot-aktivnost projektnih partnera Izvršnog tajništva Srednjoeuropske inicijative, SŽ Potniškog prometa i HŽ Putničkog prijevoza realizira se u sklopu projekta SUSTANCE u okviru Programa transnacionalne suradnje Interreg Središnja Europa.

Prijevoz bicikala

– U sklopu SUSTANCE pokrenuta je i inicijativa Train’n’green koja promiče održivu mobilnost i turizam. U okviru inicijative HŽPP nadograđuje svoju web stranicu informacijama koje potiču ekološki prihvatljiva putovanja i aktivan odmor kroz jedinstveno iskustvo kombiniranja putovanja vlakom i biciklom.

Na stranicama će se pružati informacije o prijevozu bicikla, biciklističkim stazama, bike-friendly smještaju i događanjima u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji, navode iz HŽPP-a, dodajući kako se sve informacije mogu pronaći na web stranici.

Projekt SUSTANCE – Održiva rješenja javnog prijevoza i inovativne sheme upravljanja za poboljšanje povezanost u Srednjoj Europi, provodi se u okviru Interreg Europa programa transnacionalne suradnje.

Kao partneri u njemu sudjeluju slovenski SŽ Putnički promet i Prometni Institut Ljubljana, HŽ Putnički prijevoz i Istarska razvojna agencija iz Hrvatske, mađarski GySEV, talijanski Institut za promet i logistiku i EURAC Istraživanja, a vodeći je partner u projektu Izvršno tajništvo Srednjoeuropske inicijative iz Trsta.

Budžet od 2.000.000€

Budžet projekta je dva milijuna i 13 tisuća eura, od čega je 1.6 milijuna sufinancirano iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

– Projekt je počeo u travnju 2023., a od travnja 2024. do ožujka 2025. provest će se navedene polit-aktivnosti. Završetak projektnih aktivnosti planiran je za ožujak 2026. godine.

Tijekom prve godine projektno partnerstvo provodilo je aktivnosti vezane uz testiranje inovativne metodologije za mjerenje dostupnosti javnog prijevoza u specifičnim regionalnim područjima s niskom potražnjom za prijevozom ili na određenim prekograničnim relacijama.

Istodobno isplanirano je šest pilot-aktivnosti vezanih uz poboljšanje prekograničnih željezničkih veza i razvoj ICT aplikacija za promicanje korištenja javnog prijevoza.

Navedenih 6 pilot- aktivnosti uključuje: testiranje izravne željezničke veze između Vile Opicine i Rijeke eksperimentalno proširenje izravne putničke željezničke usluge do Soprona (HU) vikendima od 13. travnja do 25. kolovoza radi obilaska Nežiderskog jezera (AU) koje se nalazi na UNESCO-ovu popisu svjetske baštine studiju izvedivosti poboljšanja prekograničnih putničkih željezničkih veza između Divače (Sl) i Pule u sklopu koje se planira postavljanje postaja za dijeljenje bicikala na željezničkim kolodvorima Vodnjan i Savičenta, razvoj ICT aplikacije za prijevozne usluge prilagođene potražnji u perifernim područjima regije Emilia-Romagna.

ICT aplikaciju (Mobility as a Service) koja će objediniti prometna rješenja dostupna u Istarskoj županiji (vlak, autobus, mikromobilnost), novi web portal za promicanje zelene mobilnosti, odnosno kombiniranog korištenja vlaka i bicikla na prekograničnom području Italije, Slovenije i Hrvatske.

Projekt predviđa stalnu uključenost lokalnih i prekograničnih dionika u praćenju i evaluaciji eksperimentalnih inicijativa i nastavku izvanprojektnih aktivnosti kako bi se potaknula povezanost i dugoročna održivost, navode iz HŽPP-a.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter