(Hina/EPA)
Željeznicom je u Hrvatskoj lani prevezeno oko 13 milijuna putnika ili 34 posto manje nego u 2019., a robe prevezeno gotovo 15 milijuna tona ili tri posto više, pokazuju podaci HAKOM-a, iz kojeg iznose da je putnika manje, a tereta više bilo i u posljednjem lanjskom tromjesečju.
Putnika je u 2020. manje u sva četiri tromjesečja, a po podacima sa internetskih stranica HAKOM-a (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti), najmanje se putnika vozilo vlakovima u drugom tromjesečju 2020. - njih svega 1,7 milijuna, za razliku od istog razdoblja 2019. kada ih se tako vozilo 5,1 milijun.
Ukupno gledano, pad od 34 posto u broju prevezenih putnika željeznicom znači i da ih je u 2020. prevezeno oko 6,7 milijuna manje nego u cijeloj 2019., dok ih je samo u četvrtom tromjesečju 2020. prevezeno 3,5 milijuna ili gotovo 2 milijuna manje nego u istim mjesecima 2019.
Dio pada broja putnika u 2020. svakako se može pripisati pandemiji, zaključanosti zemlje i regija za putovanje kao i ograničenjima putovanja iz europskih zemalja, iako se broj putnika koji se voze vlakovima u Hrvatskoj uzastopno smanjivao zadnjih nekoliko godina, i prije pandemije.
Rast prijevoza tereta, ali i udjela novih cargo prijevoznika
Sa teretnim ili cargo prometom za željeznicu je 2020. bila nešto bolja, jer je na godišnjoj razini (2020. vs. 2019.) tereta prevezeno 2,7 posto više, odnosno u 2020. prevezeno je 15 milijuna tona robe, a u 2019. je to bilo 14,6 milijuna tona.
I kada se promatraju podaci HAKOM-a za pojedino tromjesečje, tereta ili robe je u sva četiri u 2020. bilo prevezeno više nego u istim tromjesečjima 2019., pri čemu su drugo i treće tromjesečje 2020. bila na istoj razini kao 2019., sa po 3,6 milijuna tereta, dok su porasti bili u prvom i četvrtom tromjesečju, od sto tisuća (u četvrtom) do 400 tisuća više ( u prvom 2020.).
O prijevozu željeznicom iz HAKOM-a su u četvrtak iznijeli samo podatke s postocima za posljednje, četvrto tromjesečje 2020., među kojima skreću pažnju i na osam aktivnih ili, kako ih nazivaju, i novih teretnih željezničkih prijevoznika, koji su ostvarili i najveći porast, od gotovo 14 posto u prevezenoj robi i od 23,3 posto u tonskim kilometrima.
Time se i njihov udjel na tržištu povećao na gotovo 58 posto u prevezenoj robi i na 44 posto u tonskim kilometrima u odnosu na najvećeg željezničkog prijevoznika tereta HŽ Cargo, koji je u četvrtom tromjesečju 2020., po riječima iz HAKOM-a, zabilježio 3,6 posto manje prevezene robe.