(Hina/EPA)
Kompanije će i nakon završetka pandemije koronavirusa morati voditi računa o zdravlju koje će postati organizacijski princip njihovog poslovanja, smatra irska konzultantska kuća Accenture.
„Nekada smo govorili da će u budućnosti svaka kompanija biti digitalna. Danas kažemo da će svaka biti organizirana na principu očuvanja zdravlja“, objašnjava u razgovoru za BBC izvršni direktor odjela za istraživanje rasta u Accentureu Gianfranco Casati.
Navodi tako primjer proizvođača automobila Ferrarija koji je nedavno javnosti predstavio plan „Povratak“, razvijen u suradnji s virolozima i zdravstvenim stručnjacima i usredotočen na stvaranje sigurnog radnog okruženja za radnike.
Druge će kompanije po njegovim predviđanjima možda morati ispuniti određene uvjete kako bi se radnici mogli vratiti na posao, uključujući trajni angažman medicinskih timova na licu mjesta.
„Tvrtke će morati ulagati u zdravstvene resurse kako bi se njihovi zaposlenici osjećali sigurno. Srećom, tehnologija im u tome može pomoći", dodaje Casati.
Neke su već uvele mjerenje temperature radnicima dok je izvršni predsjednik američkog medijskog diva Disneya upozorio da će istu mjeru u budućnosti možda primjenjivati i u slučaju posjetitelja zabavnih parkova, čak i ako to ne budu dužni činiti.
„Baš kao što smo do sada provjeravali sadržaj torbi svih koji ulaze u naše parkove, u nekom bismo trenutku mogli dodati i komponentu mjerenja temperature", rekao je Iger.
U osvrtu na globalnu situaciju, Accenture ukazuje na primjer Kine gdje se većina radnika nakon razdoblja rada od kuće vratila u svoje urede.
"A tamo stvari više nisu kakve su bile nekada. Sada smo suočeni s novom normalom“, zaključio je Casati.