ZAGREB

Uzgajivači junadi: Poslujemo ispod granice rentabilnosti

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Udruga za tov i uzgoj junadi Baby Beef upozorava da uzgajivači teladi posluju ispod granice rentabilnost i traži hitan sastanak s predsjednikom Vlade Andrejem Plenkovićem i ministricom poljoprivrede Marijom Vučković, izvijestili su u srijedu iz udruge.

Izračuni pokazuju da prosječno poljoprivredno gospodarstvo u tovnom govedarstvu gubi od tisuću do 2.223 kune po grlu, odnosno 1,49 do 3,42 kuna po kilogramu žive mase.

"Prema kalkulacijama za 2022. godinu, tovna gospodarstva u RH posluju ispod praga rentabilnosti, a u narednom periodu mogu se predvidjeti i dodatne negativne okolnosti na tržištu, koje neposredno i posredno utječu na povećanje troškova hrane za stoku", ističu iz udruge.

Kažu da kumulirani gubitak, samo u posljednjem turnusu tova, posljednjih sedam mjeseci, iznosi u prosjeku 222 milijuna kuna.

Napominju kako je u tovnom govedarstvu većina gospodarstava ovisna o kupnji hrane, zato što nemaju dovoljno zemlje, ali da i ona koja je imaju dovoljno nisu u boljem položaju, zbog situacije prouzrokovane katastrofalnom sušom i smanjenim prinosima i do 50 posto.

Stoga traže reakciju vlade i Ministarstva poljoprivrede kako bi se zaustavio pad proizvodnje junadi, a rentabilnost povećala te kako bi se u što skorijem vremenu postigli određeni pozitivni trendovi.

"Proizvođači junadi očekuju jasnu i nedvosmislenu poruku nadležnih: Može li Hrvatska zadržati sektor tovnog govedarstva", poručuju iz Udruge Baby Beef.

Navode kako je oko 400 članova udruge suočeno s padom prihoda i proizvodnje od procijenjenih oko 25 posto uslijed suše i porasta cijena proizvodnje te rasta cijena stočne hrane, dok su 50 do 60 posto porasli troškovi proizvodnje tovne junadi u samo godinu dana.

Navode i kako je hrvatska samodostatnost u proizvodnji junećeg mesa oko 85 posto, no kako je svakim danom sve upitnija jer su problemi s energijom, cijenom stočne hrane i drugim troškovima eskalirali, što znači da se može očekivati sve manje svježeg domaćeg mesa na hrvatskom tržištu.

Baby Beef okuplja oko 400 proizvođača s godišnjom proizvodnjom od 140 tisuća grla, što čini vrijednost proizvodnje od dvije milijarde kuna. Polovica od toga ide u izvoz. 


Podijeli: Facebook Twiter