(Hina/EPA)
Za vrijeme pandemije koronavirusa 62 posto građana češće nego prije koristi digitalne usluge, među kojima najviše bankarske digitalne usluge i online kupovinu, a najmanje usluge osiguranja, pokazalo je istraživanje agencije Hendal o digitalnim navikama građana provedeno u kolovozu.
Istraživanje je provedeno online u cijeloj Hrvatskoj na uzorku od 500 ispitanika, od kojih je 72 posto koristilo digitalne usluge banaka, 63 posto kupovinu putem interneta, dok je digitalne usluge javne uprave koristilo njih tek 34 posto, a osiguranja 17 posto.
Digitalna bankarska rješenja ispitanici najčešće koriste za provjeru stanja računa, njih 96 posto, te za transakcije, njih 88 posto, pri čemu je i 79 posto građana ocijenilo da je digitalna razvijenost banaka u Hrvatskoj na razini EU, a 17 posto ih smatra da zaostaju za europskim zemljama.
Glavnim preprekama u korištenju digitalnih financijskih usluga građani su naveli strah za sigurnost podataka, njih 46 posto, a za 42 posto to su moguće pogreške.
Od digitalnih usluga osiguranja, koje se i do pet puta slabije koriste nego bankarske usluge, građani su naveli da te usluge najčešće koriste za ugovaranje auto osiguranja, s time da trećina njih i dalje kombinira digitalne kanale s odlaskom u poslovnicu ili razgovorom s agentom.
Više od 65 posto građana smatra i da su digitalne usluge osiguranja u Hrvatskoj na razini EU, ali ih 33 posto drži i da u tome zaostaju za EU.
Istraživanje je pokazalo i da 65 posto ispitanika smatra da napredne digitalne usluge doprinose kvaliteti njihovog života, a još više njih, 84 posto, misli da općenito digitalizacija doprinosi razvoju društva, dok ih je čak 94 posto navelo da će digitalne usluge nastaviti pojačano koristiti i nakon koronakrize.