(Hina/EPA)
Zrakoplovne kompanije obustavile u ponedjeljak najviše letova u povijesti zrakoplovstva, pozivajući vlade u pomoć kako bi prebrodile razdoblje sloma potražnje zbog epidemije koronavirusa.
Vlade širom svijeta uvele su karantenu i ograničile kretanje kako bi spriječile širenje zaraze koronavirusom.
Izgledi za avioprijevoznike dodatno su se pogoršali nakon što je Španjolska proglasila izvanredno stanje, SAD proširio ograničenje putovanja na Veliku Britaniju i Irsku, a Australija i Novi Zeland zatražili samoizolaciju svih putnika.
Njemačka je danas savjetovala građanima da ne putuju u inozemstvo ako nemaju uistinu ozbiljan razlog.
Vlasnik British Airwaysa IAG, easyJet i Air France-KLM pridružili su se brojnim aviokompanijama koje su gotovo u potpunosti prizemljile zrakoplove zbog karantene i ograničenog kretanja u mnogim zemljama širom svijeta.
IAG će tako u travnju i svibnju smanjiti kapacitete za minimalno 75 posto i odgoditi odlazak u mirovinu izvršnog direktora Willieja Walsha.
Niskobudžetni prijevoznici Ryanair i easyJet također planiraju prizemljiti većinu flote a britanska je kompanija zatražila i pomoć vlade.
„Sada je jasno da je koronavirus daleko najveća kriza u povijesti zrakoplovstva“, konstatira izvršni direktor Finnaira Topi Manner.
Finski je prijevoznik najavio 90-postotno smanjenje kapaciteta, upozorivši da će ovu godinu zaključiti s velikim gubitkom.
Tri glavna svjetska zrakoplovna udruženja oneworld, SkyTeam i StarAlliance povukla su danas neuobičajen potez, pozivajući zajedničkim priopćenjem vlade da im pomognu nositi se s „izazovom bez presedana“.
Lufthansa je to učinila još krajem prošlog tjedna, pojašnjavajući da će zatražiti pomoć od vlada svih "matičnih tržišta". Njemačka je kompanija vlasnik Brussels Airlinesa, Austrian Airlinesa i Swiss Aira.
„Koordinirana vladina podrška bit će potrebna kako bi se osiguralo da industrija opstane“, rekao je izvršni direktor easyJet-a Johan Lundgren.
Njemačka, francuska, nizozemska i britanska vlada poručile su da razmatraju načine pomoći industriji.
Zrakoplovne kompanije vjerojatno će odgoditi i isporuke novih mlažnjaka, što će utjecati na Boeing i Airbus. S padom narudžbi suočavaju se i proizvođači zrakoplova i motora.
„Takav pad potražnje još nismo vidjeli. Normalizacija se ne nazire“, stoji u izvješću savjetnika za zrakoplovstvo CAPA koji predviđa da će većina svjetskih zrakoplovnih kompanija propasti do lipnja ako im vlade ne pomognu.