ZAGREB

Sekcija taksi prijevoznika HOK-a traži smjenu Olega Butkovića

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Sekcija taksi prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK) traži ostavku ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, navodeći kako su Butkovićevi suradnici taksistima na sastanku o izmjena Zakona o prijevozu u cestovnom prometu iznijeli "lažna obećanja", objavili su iz te sekcije u srijedu.

Taksisti u priopćenju pitaju "zašto im se lagalo" te "koji su skriveni motivi ministra da i dalje podržava prometni kaos koji je izazvao liberalizacijom tržišta".

Podsjećaju da je njihova delegacija, predvođena predsjednikom HOK-a Dragutinom Ranogajcem, 9. veljače u Zagrebu održala sastanak s predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te, kako navode, "usuglasila određene prijedloge kojima bi se konačno unaprijedilo taksi tržište". 

Predsjednik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika iz Splita Milivoj Topić kaže da je ministar Butković ovlastio svoje predstavnike, na čelu s njegovim zamjenikom Mariom Madunićem, da pregovaraju s delegacijom HOK-a. 

Topić ističe da su predstavnici resornog ministarstva na sastanku priznali da su svjesni kaosa kojeg su izazvali nepripremljenom liberalizacijom tržišta, te da su najavili da će prihvatiti većinu prijedloga taksista udruženih u HOK-u za unaprjeđenje zakona, kao i da će zakon u svibnju u saborsku raspravu.

"I 2018. godine su žurili donijeti taj loši zakon po hitnoj proceduri kao i što ga i sada donose, u četvrtak je bio na Vladi, a Sabor bi ga već trebao izglasati u petak. Taj zakon je izazvao niz problema. Nadali smo se zajedničkom kvalitetom rješenju, ali smo prevareni“, istaknuo je Milivoj Topić te zatražio ostavke ministra Butkovića i njegovog zamjenika Madunića.

Predsjednik Sekcije taksi prijevoznika HOK-a Jakov Čerina pita se čemu tolika žurba sa zakonom koji bi Hrvatski sabor trebao usvojiti tjedan dana nakon što je predstavljen na sjednici Vlade.

"Nejasno je zašto država tolerira rad na crno, zašto ih ne brine činjenica da je državni proračun oštećen za milijune kuna? Čak i ako im mi nismo važni, zašto ne slušaju apele svojih kolega, gradonačelnika obalnih gradova koji su ukazivali na sve probleme koje imaju zbog nekontroliranog dolaska vozača tijekom sezone? Postavlja se pitanje koga štite, jer do građana i njihove sigurnosti im očito nije stalo", razočaran je Čerina

Predsjednik Udruženja Radio Taksi Zagreb Jozo Kovačević dodaje da se taksisti osjećaju prevarenima, ali i naglašava da to nije prvi put kad su u pitanju obećanja političara.

"Oni nam daju obećanja koja onda ne ispune, pa nisam iznenađen da su i ovaj put to napravili. Bitno je naglasiti da mi nismo protiv liberalizacije tržišta, ali držimo da onda svi mi na tržištu moramo raditi pod istim uvjetima. Sad je situacija da praktički svaki prijevoznik radi pod drugačijim pravilima, inspekcija ne odrađuje svoj posao, pa vlada kaos koji Vlada iz nekog razloga ne želi zaustaviti“, kaže Kovačević.

Dodaje kako i Zagreb trenutno proživljava ono što se u sezoni događa obalnim gradovima, odnosno pun je taksi prijevoznika iz cijele Hrvatske koji su pad vožnji u svojim gradovima odlučili nadoknaditi privremenim premještajem u Zagreb.

Predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnika Miše Miloslavić upozorava da dubrovačke prometnice jedva podnose broj taksi vozila koji tijekom sezone dolaze voziti po tom gradu.

„Nadali smo da će Vlada imati razumijevanja za nas, ali očito ima neke druge interese. Ne tražimo nikakve privilegije, jedino što želimo jesu jednaka pravila za sve na uređenom tržištu“, zaključio je Miloslavić.

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture najavili su priopćenje tijekom dana.

Ispravak objavljene informacije

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture najoštrije odbacuje netočne i štetne navode iznesene u članku „Sekcija taksi prijevoznika HOK-a traži smjenu Olega Butkovića“, objavljenom 17. ožujka 2021. godine na  portalu GlasIstre.hr.

U cijelosti su neistinite tvrdnje predstavnika Hrvatske obrtničke komore te predstavnika pojedinih udruženja autotaksi prijevoznika da su predstavnici Ministarstva “lagali”, “priznali da su izazvali kaos” ili “prevarili” sudionike sastanka spomenutog u predmetnom članku. Takve tvrdnje ocjenjujemo zlonamjernima i podmetačkima.

Važno je naglasiti kako su predstavnici autotaksi prijevoznika na sastanak došli sa šest zahtjeva, od kojih su dva u cijelosti uvažena, te će po provedenim izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu jedinice lokalne samouprave voditi registar izdanih dozvola taksi prijevoznicima, a taksisti s više od pet godina iskustva bit će oslobođeni obveze polaganja ispita o stručnoj osposobljenosti. Također, izmjene ZPCP-a donose i skuplje lokalne dozvole za prijevoznike s više autotaksi vozila, što će izjednačiti tržišne uvjete i povećati prihode lokalnih samouprava, a što je u skladu sa zahtjevima predstavnika autotaksi prijevoznika.

Kako predstavnici autotaksi prijevoznika iznose u medijima i dodatne zahtjeve, koji su također spomenuti na sastanku, Ministarstvo mora naglasiti kako uvođenje posebnih registarskih oznaka za taksi vozila spada u djelokrug Ministarstva unutarnjih poslova i Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Kako smo naglasili na spomenutom sastanku, spremni smo podržati takvu inicijativu autotaksi udruženja.

Reforma autotaksi prijevoza iz 2018. godine, provedena u sklopu širih promjena u području prijevoza u cestovnom prometu, uskladila je hrvatsko zakonodavstvo s onim Europske unije, poboljšala kvalitetu usluge i snizila cijenu usluge za krajnjeg korisnika te višestruko povećala broj radnih mjesta u autotaksi prijevozu.

Ovim putem ujedno odbijamo paušalne i neutemeljene navode prema kojima je reforma autotaksi prijevoza nanijela štetu državnom proračunu, pogotovo što Ministarstvo financija nikad nije objavilo takvu procjenu ili zaključak.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i dalje je spremno na zajedničku suradnju sa svim dionicima na daljnjem poboljšanju autotaksi prijevoza u Republici Hrvatskoj. Istodobno, Ministarstvo se protivi pokušajima manipulacije i pritiska kojima se želi smanjiti dostupnost autotaksi usluge, podići barijere poduzetnicima za ulazak na autotaksi tržište ili umjetnim ograničavanjem ponude povećati cijene za korisnike usluga.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter