(Hina/EPA)
Postbožićne rasprodaje u Britaniji u punom su jeku, ali priliku za jeftiniju kupnju iskoristilo je u ponedjeljak za trećinu manje građana nego u 2019. godini, zbog zabrinutosti koju je izazvala nova varijanta koronavirusa, pokazali su novi podaci.
Brojke su ipak nešto bolje no što su bile na Boxing Day, dan nakon Božića koji se u Britaniji naziva i Danom darivanja, prenosi BBC navode savjetodavne tvrtke specijalizirane za maloprodaju Springboard.
Popularne shopping destinacije poput središnjeg Londona bilježile su ipak slabiju posjećenost, dijelom i zbog prekida željezničkih linija, utvrdio je Springboard.
Kupci su u ponedjeljak odlučili posjetiti prodajne centre, ali njihov broj ipak bio manji za 7,2 posto u odnosu na razinu prije pandemije.
Posjećenost trgovina u gradskim središtima bila je pak na početku tjedna za 40,1 posto ispod razina iz 2019. godine, te za 38,8 posto manja u usporedbi s trgovačkim centrima.
"Maloprodajni centri bili su vjerojatno privlačniji dijelom i zato što kupci obnavljaju zalihe namirnica nakon vikenda i blagdana", nagađa direktorica za marketing u Springboardu Diane Wehrle.
Na Boxing Day više se kupaca ipak odlučilo za posjet trgovinama u gradskim središtima, iako su ukupne brojk znatno niže no što su bile prije covida.
Trgovine u gradskim središtima zabilježile su u nedjelju 37,7 posto manje kupaca nego na isti dan 2019. godine dok je u maloprodajnim centrima njihov broj pao za 40,2 posto. Još veći pad bilježili su trgovački centri gdje je broj kupaca gotovo prepolovljen.
Broj kupaca smanjio se zbog straha od covida, ali i zbog činjenice da je tradicionalni početak postbožićnih rasprodaja ove godine pao u nedjelju, kada su veliki maloprodajni lanci bili zatvoreni.
Kompanije poput Nexta, Johna Lewisa i M&S-a omogućile su zaposlenicima dulje božićne praznike, a prodaju su prebacile na internet, navodi BBC.