(Reuters)
U prevrtanju zrakoplova Delta Air Linesa prilikom slijetanja u kanadsku zračnu luku Toronto Pearson u ponedjeljak po vjetrovitom vremenu nakon snježne oluje, ozlijeđeno je ukupno 18 od 80 ljudi u avionu, rekli su dužnosnici.
Troje ljudi na letu iz Minneapolisa u SAD-u za Toronto pretrpjelo je teške ozljede, među njima i jedno dijete, rekao je dužnosnik kanadske zračne hitne pomoći, a 15 drugih također je odmah prebačeno u bolnice.
Neki od ozlijeđenih u međuvremenu su pušteni, priopćila je Delta kasno u ponedjeljak.
Američki prijevoznik priopćio je da je zrakoplov CRJ900 kojim upravlja njegova podružnica Endeavour Air sudjelovao u nesreći jednog zrakoplova sa 76 putnika i četiri člana posade.
Bombardierov 16 godina star CRJ900 može primiti do 90 ljudi. Najmanje jedno od dva krila odvojeno je od trupa, prikazuje video nakon nesreće.
Kanadske vlasti kažu da će istražiti uzrok nesreće.
Putnik John Nelson na Facebooku je objavio snimku na kojoj vatrogasno vozilo prska vodu po avionu koji je ležao naopako na snijegom prekrivenoj pisti.
Kasnije je rekao za CNN da nije bilo nikakvih naznaka ičeg neobičnog prije slijetanja.
Zračna luka Pearson u Torontu priopćila je ranije u ponedjeljak da se suočava s jakim vjetrovima i niskim temperaturama dok zrakoplovne kompanije pokušavaju nadoknaditi propuštene letove nakon što je snježna oluja tijekom vikenda nanijela više od 22 cm snijega na područje zračne luke.
Prijavljeni vremenski uvjeti u vrijeme nesreće ukazivali su na vjetar i snijeg, objavila je web stranica za praćenje letova.
Šef vatrogasaca zračne luke Todd Aitken rekao je kasno u ponedjeljak da je pista bila suha i bez bočnog vjetra, ali s njime se ne slaže nekoliko pilota s kojima je Reuters razgovarao koji su vidjeli videosnimke incidenta.
Američki stručnjak za sigurnost zračnog prometa i pilot John Cox rekao je da je tijekom slijetanja s desne strane puhao prosječni bočni vjetar od 19 čvorova.
Michael J. McCormick, izvanredni profesor upravljanja zračnim prometom na Sveučilištu Embry-Riddle Aeronautical, rekao je da je položaj naopačke učinio nesreću u Torontu prilično jedinstvenom.
"Ali činjenica da je 80 ljudi preživjelo ovakav događaj dokaz je inženjeringa i tehnologije, regulative sustava u kojem netko zapravo može preživjeti nešto što bi ne tako davno bilo kobno", rekao je.
Letovi su nastavljeni u Toronto Pearsonu, ali predsjednica zračne luke Deborah Flint kaže da su dvije piste ostale zatvorene zbog istrage, zbog čega će biti kašnjenja.
Izostanak smrtnih slučajeva djelomično je pripisala radu hitnih službi u zračnoj luci.
"Vrlo smo zahvalni što nema gubitaka života i što su ozljede relativno lake", rekla je na konferenciji za novinare.
Kanadski odbor za sigurnost prometa (TSB) rekao je da šalje tim istražitelja, a američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa rekao je da će tim istražitelja pomoći kanadskom TSB-u.
Passenger trapped upside down inside Delta Airlines plane in Toronto. pic.twitter.com/d64DCoOBcR
— Daily Mail Online (@MailOnline) February 17, 2025
Globalni zrakoplovni standardi zahtijevaju objavljivanje preliminarnog izvješća o istrazi unutar 30 dana od nesreće.
Nesreća u Kanadi uslijedila je nakon drugih nedavnih nesreća u Sjevernoj Americi. Helikopter vojske sudario se s putničkim zrakoplovom CRJ-700 u Washingtonu, D.C., pri čemu je poginulo 67 ljudi, dok je najmanje sedam ljudi poginulo kada se srušio medicinski transportni zrakoplov u Philadelphiji, a 10 je poginulo u padu putničkog zrakoplova na Aljasci.
Tri prethodna slučaja prevrtanja zrakoplova pri slijetanju uključivala su model MD-11 tvrtke McDonnell Douglas 2009. godine. FedExov teretni zrakoplov prevrnuo se pri slijetanju u tokijsku zračnu luku Narita ubivši oba pilota. Godine 1999., let China Airlinesa preokrenuo se u Hong Kongu, ubivši troje od 315 putnika. Godine 1997. još jedan FedExov teretni zrakoplov prevrnuo se u Newarku bez smrtnih slučajeva.