(Hina/EPA)
Hrvatski telekom (HT) i zagrebački Fakultet elektrotehnike i računarstva pokreću projekt Campus Network u Zagrebu kojim će se studentima, znanstvenoj zajednici, startupovima i industriji omogućiti rad na najnovijim komunikacijskim tehnologijama, poput Industrije 4.0, 5G mreža i IoT, izvijestili su u petak iz HT-a.
Tu suradnju s FER-om HT, koji je dio Deutsche Telekoma (DT), počeo je po uzoru na kampus mreže koje DT pokreće u Njemačkoj, Austriji, Češkoj i Mađarskoj, dodaju iz HT-a.
O pokretanju projekta HT je s FER-om potpisao pismo namjere, uz najavu da HT u razvoj tog projekta planira uložiti oko dva milijuna kuna.
"Campus Network je privatna mobilna mreža koja će pokrivati fakultetski laboratorij dediciranom 4G i 5G mrežom. Laboratorij će biti otvoren na FER-u, koji je za suradnju otvoren i drugim zainteresiranim fakultetima. Kao idući korak planira se uključivanje i drugih gradova - Rijeke, Splita i Osijeke, a sva rješenja koja će biti razvijena u sklopu tog projekta bit će primjenjiva i u javnoj 4G i 5G mreži HT-a", ističu iz HT-a.
FER u suradnji s HT planira promicati i projekte iz područja automatizacije i računarstva, telekomunikacija i radiokomunikacija, koji se oslanjaju na 4G i 5G mobilne mreže, a tim se projektima promiče i razvoj robotike, edge i fog computinga te distribuiranog učenja.
"FER je oduvijek išao ukorak s aktualnim tehnologijama, te je već godinama kao takav i prepoznat u međunarodnom okruženju. To se vidi i iz gotovo 200 znanstveno istraživačkih projekata koji se trenutno provode na FER-u", kazao je dekan FER-a Gordan Gledec, ocjenjujući da je "najveća vrijednost pokretanja inicijativa poput ove s HT-om osiguravanje pristupa najsuvremenijim tehnologijama za naše studente i cijelu akademsku zajednicu".
Direktorica Sektora pristupnih mreža u HT-u Nataša Malić povodom nove suradnje sa FER-om naglasila je pak da je cilj HT-a pomoći poslovnim korisnicima da iskoriste prednosti tehnologije Industrije 4.0 na temelju prilagođenih mrežnih kampus rješenja, dok je Jerko Dumanić, direktor HT-ovog Sektora za marketing poslovnih korisnika istaknuo važnost tog projekta za popularizaciju STEM zanimanja i povezivanje mladih s prilikama koje pružaju najnovije tehnologije.