ZAGREB

DZS: Maloprodaja u veljači realno porasla za 4,9 posto na godišnjoj razini

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Promet od trgovine na malo u Hrvatskoj je u veljači ove u odnosu na isti mjesec prošle godine realno porastao 4,9 posto, podaci su Državnog zavoda za statistiku koji ukazuju na nastavak pozitivnih kretanja u domaćoj maloprodaji, koja traju od lipnja prošle godine. 

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u ponedjeljak da je realni promet od trgovine na malo porastao i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. 

Po podacima DZS-a, ukupni sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo u veljači ove u odnosu na siječanj realno je porastao za 0,2 posto. Na godišnjoj je razini, prema kalendarski prilagođenim podacima, promet od trgovine na malo u siječnju porastao za 4,9 posto. 

Time je nastavljen realni rast maloprodaje na godišnjoj razini koji traje od lipnja prošle godine, no rast je usporio u odnosu na siječanj, kada je maloprodaja na godišnjoj razini rasla za 6,2 posto. 

Po podacima DZS-a, u veljači u odnosu na isti mjesec prošle godine promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao je za 9,9 posto, a od trgovine neprehambenim proizvodima (osim motornih goriva i maziva) za 13,1 posto. 

Iz DZS-a napominju kako su u veljači sve trgovačke struke ostvarile rast prometa te je ukupni izvorni promet od trgovine na malo porastao za 11,2 posto u odnosu na veljaču 2020. godine

Na taj su rast, prema izvornim indeksima, najviše utjecale nespecijalizirane prodavaonice pretežno živežnim namirnicama, gdje je promet nominalno porastao za 13,3 posto te ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi, kozmetički i toaletni proizvodi, s porastom prometa od 19,6 posto. 

 "S obzirom na trenutno stanje vezano za pandemiju koronavirusa koje sa sobom nosi dalekosežna ekonomska ograničenja i posljedice diljem Europe i svijeta, loši ekonomski izgledi nisu zaobišli ni Hrvatsku. Detaljna ekonomska procjena posljedica trenutnih uvjeta zapravo nije moguća. Međutim, sigurno je da će nadolazeći snažan pad gospodarske aktivnosti ostaviti negativne posljedice te pad prometa kod značajnog broja hrvatskih tvrtki, što će direktno utjecati na zaposlenost, raspoloživi dohodak građana te općenito niža očekivanja i raspoloženja potrošača", upozoravaju analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA). 

U RBA očekuju da će trgovina na malo tijekom prvog tromjesečja ipak nastaviti s povoljnim kretanjima, na što ukazuju činjenice da su građani tijekom ožujka u neizvjesnosti od pandemije stvarali prekomjerne zalihe prehrambenih i ostalih egzistencijalnih proizvoda. 

 "Ipak, već travanj i idući mjeseci drugog i trećeg tromjesečja potvrdit će snažan negativan utjecaj i na trgovinu na malo, odražavajući prije svega raspoloženje i očekivanja potrošača", procjenjuju analitičari RBA.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter