WALDENBUCH

Čokolada sa sokom od kakaovca u Njemačkoj se ne može zvati tim imenom?

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Njemački Rittersport zasladio je novu čokoladu sokom kakaovca, čime se postavilo pitanje može li se njegov proizvod prema važećim zakonima u Njemačkoj uopće nazvati čokoladom.

Isprva zvuči čudno, ali uredba o kakau i čokoladi u njemačkom zakonu o hrani iz 2003. kaže da čokolada sadrži sastojke kao što su kakao masa, kakao u prahu i kakao maslac i strogo propisane vrste šećera.

Uredba je svojevrsna knjiga recepata, a oni koji je krše riskiraju novčane kazne, u ekstremnim slučajevima čak i službenu zabranu prodaje.

Ritter Sport se pak na tržište sprema plasirati čokoladu Cacao y Nada (na španjolskom kakao i ništa). Kompanija je šećer zamijenila prirodnim sokom kakaovca koji proizvodi na plantaži u Nikaragvi.

Žale se da njemački zakon o hrani nije dovoljno ažuran u pitanju čokolade. „Apsurdno“ je da se čokolada sa 100 posto kakaa u Njemačkoj ne može tako zvati jer joj nije dodan šećer, rekao je u priopćenju objavljenom u ponedjeljak direktor Andreas Ronken.

„Ako se kobasica može napraviti od graška, ni čokoladi nije potreban šećer. Urazumite se!“, poručio je Ronken.

Glasnogovornica Ritter Sporta rekla je da lobiraju za promjenu propisa.

Sok ploda kakaovca načelno ima status prehrambenog proizvoda u EU, međutim, prema navodima tvrtke, zaslađujući proizvod koji Ritter Sport dobiva na plantaži ne sadrži potrebnu količinu šećera da bi prema važećem zakonu o hranu bio prepoznat kao vrsta šećera.

Čokolada se prema njemačkoj uredbi mora sastojati od „kakao proizvoda i vrste šećera“.

Tvrtka i dalje želi lansirati novi proizvod na domaće tržište, ali ne kao „čokoladu“. Umjesto toga, mogao bi se prodavati, primjerice, pod nazivom „voćna pločica od kakaovca“.

U njemačkom ministarstvu hrane i poljoprivrede pak tvrde da uredba o kakau ne ograničava upotrebu šećernih sastojaka na određene vrste šećera.

Stoga ne vide razloga zašto se prirodni sok kakaovca ne bi mogao koristiti i kao zaslađivač u proizvodnji čokolade i zašto se proizvod ne bi mogao prodavati pod imenom „čokolada“, stoji u priopćenju objavljenom u ponedjeljak.

„Jasno smo rekli da nam je cilj značajno smanjiti sadržaj šećera u gotovoj hrani i bezalkoholnim pićima“, rekla je ministrica poljoprivrede i hrane Julia Kloeckner.

Čokolada kompanije Ritter Sport prodaje se u više od 100 zemalja. Tvrtka je u prošle dvije godine bilježila značajan pad prodaje, ali je 2020. ostvarila dobit od 470 milijuna eura i trenutno zapošljava oko 1.650 ljudi diljem svijeta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter