ZAGREB

Bruto premija osiguravajućih društava u travnju 3,87 milijardi kuna

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Osiguravajuća društva krajem travnja imala su ukupnu zaračunatu bruto premiju od 3,87 milijardi kuna, što je 0,65 posto manje nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) objavljeni u ponedjeljak.

Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 4,34 posto, na 2,89 milijardi kuna, ali i pad zaračunate premije u životnim osiguranjima za gotovo 13 posto, na 981,1 milijun kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i dalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem travnja od 797,6 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,4 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 753 milijuna kuna ili 5,3 posto više nego u travnju 2019. godine.

U prva četiri mjeseca ove godine sklopljeno je 740.463 polica, što je 4.697 polica ili 0,63 posto manje nego u istom razdoblju lani. Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.016,95 kuna, što je na godišnjoj razini više za 5,96 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 795,97 milijuna kuna ili 11,3 posto manjom u odnosu na travanj 2019. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 134,98 milijuna kuna, što je pad za 25,7 posto na godišnjoj razini.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premije i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini za 7,76 posto, na 1,1 milijardu kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 29,78 posto, koliko je iznosio krajem travnja prošle godine, na 27,65 posto krajem četvrtog mjeseca ove godine.

Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 14,2 posto, na 471,3 milijuna kuna, pa time i pad tržišnog udjela na 12,2 posto, u odnosu na lanjskih 14,1 posto.

Uz porast zaračunate bruto premije za 33,67 posto, na 427,2 milijuna kuna, na trećem mjestu je Wiener osiguranje, čiji je tržišni udio porastao na 11,03 posto, s lanjskih 8,2 posto, pokazuju podaci HUO-a.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter