(Hina/EPA)
Osiguravajuća društva su krajem lipnja imala ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 5,66 milijardi kuna, što je 2,3 posto manje nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 3,5 posto, na 4,26 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 16,5 posto, na 1,4 milijarde kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem lipnja od 1,28 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 7,8 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 1,21 milijarde kuna ili 7,9 posto više nego u lipnju 2019. godine.
U prvih šest mjeseci ove godine sklopljeno je 1.213.096 polica, što je 3.940 polica ili 0,33 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.000,45 kuna, što je na godišnjoj razini više za 7,53 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja najveći udio pripada klasičnom životnom osiguranju s premijom u iznosu od 1,16 milijardi kuna, ili 14,3 posto manjom u odnosu na lipanj 2019. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 165,4 milijuna kuna, što je pad za 33,2 posto na godišnjoj razini.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini, za 5,35 posto, na 1,58 milijardi kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 28,87 posto, koliko je iznosio krajem lipnja prošle godine, na 27,97 posto krajem šestog mjeseca ove godine.
Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 16,81 posto, na 644,1 milijun kuna, pa time i pad tržišnog udjela na 11,37 posto, u odnosu na lanjskih 13,36 posto.
Odmah nakon njega slijedi Euroherc, s tržišnim udjelom od 11,33 posto i uz porast zaračunate bruto premije za 4,54 posto, na 641,6 milijuna kuna. Četvrto mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Wiener osiguranje, kojem je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini skočila za 17,59 posto, na 585,3 milijuna kuna, dok je tržišni udio porastao s 8,59 posto u lipnju prošle na 10,34 posto u šestom mjesecu 2020. godine.