DUBROVNIK

ASTA Destination Expo - u Dubrovniku 150 američkih turističkih agenata

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Godišnji međunarodni poslovni skup Američkog udruženja turističkih agenata "ASTA Destination Expo", koji se prvi put održava u Hrvatskoj, u Dubrovniku je okupio 150 američkih turističkih agenata, koji će se s ljepotama i znamenitostima Dubrovnika i Hrvatske upoznavati do kraja lipnja.

Predsjednik udruženja ASTA Zane Kerby novinarima je izjavio kako se skupom želi osigurati rast interesa Amerikanaca za Hrvatsku, koju je u predpandemijskoj 2019. godini posjetilo njih više od 650 tisuća.

"Svaki od njih je hodajući poticajni program za lokalnu ekonomiju, jer vole potrošiti, jesti i piti, izlaziti i obilaziti razne znamenitosti. Milenijalci su najvjerniji turističkim agentima i putuju kao nikad do sada. Naše istraživanje je pokazalo da im zbog pandemije najviše nedostaju putovanja i da su zbilja uzbuđeni otvaranjem prema svijetu. Jako je bitno što je Hrvatska ostala otvorena Amerikancima i zbog toga su oni danas najbrojniji gosti Dubrovnika", ustvrdio je Kerby koji je izjavu dao u dubrovačkom hotelu Valamar Lacroma. 

Po njegovim riječima, Hrvatska je sigurno odredište i zato je Amerikancima u vrhu interesa.

"Radimo s američkom vladom na ukidanju mjere obaveznog testiranja po povratku kući, ali za sad vrijedi tako. Više od pola Amerikanaca se cijepilo, a to je ključ povratka u normalno. Amerikanci planiraju putovanja preko interneta, ali kada ugovaraju putovanje obraćaju se turističkim agentima. Zato je jako bitno što je ASTA u Hrvatskoj, jer će agenti znati jasno usmjeriti svoje klijente", poručio je Kerby.

Ističe i kako se učinci skupa već vide. "Na sinoćnjoj večeri mi je jedna agentica rekla da je već zakupila čitav jedan hotel. Za šest mjeseci ćemo znati koliki su poaso agenti uspjeli napraviti i to ćemo prenijeti dubrovačkom gradonačelniku, kako biste znali koliko je ovo zapravo ulaganje", rekao je. 

Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić istaknuo je kako skup ASTA, ali i dosadašnji rast turističkog rezultata, potvrđuju da je Hrvatska najsigurnija mediteranska zemlja.

"U idućim tjednima očekujemo još veći rast prometa s najvažnijih europskih tržišta, ali i SAD-a koje je nama najvažnije daleko tržište. Pojačali smo promotivne aktivnosti, a uspjeh ovisi o nama samima. Vjerujem da će sezona biti bolja od prošlogodišnje", poručio je Staničić, koji projenjuje kako je ovogodišnji hrvatski turistički rezultat na 60 posto onoga iz 2019. godine.

I državna tajnica Ministarstva turizma i sporta Sandra Herman je naglasila kako je skup američkih turističkih agenata vrijedan doprinos ne samo Dubrovniku, već čitavoj Hrvatskoj.

"Oni će proputovati cijelu Hrvatsku i to će biti značajna promidžba na tom važnom tržištu. Uložili smo izniman napor da sezona bude uspješna i da, ne samo zadržimo prvo mjesto na Mediteranu, već te rezultate i poboljšamo", rekla je Herman.

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković najavio je kako će od 1. srpnja United Airlines i Delta Airways osam puta tjedno povezivati Dubrovnik i New York. 

"Prvih desetak letova je već prodano. Govorili su neki da je glupo reklamirati se u SAD-u, a danas imamo ovu konferenciju i osam izravnih letova. Ne očekujem da će naše odluke uvijek svatko razumjeti. Imali smo veliku promociju. I nije istina da nam Amerikanci nemaju kako doći, jer koriste brojne međunarodne letove. Danas su prvi gosti Dubrovnika", poručio je Franković i zahvalio udruženju na financijskoj donaciji u poslijeratnoj obnovi Dubrovnika.

Dubrovački je gradonačelnik i ovom prigodom pozvao građane da se cijepe, ponavljajući kako o tome ovisi i uspjeh turističke sezone. "Dostigli smo 50 post, ali moramo nastaviti jer time osiguravamo normalan rad dubrovačkog gospodarstva", izjavio je Franković.

Američki turistički agenti okupljeni u ASTA udruženje izabrali su Hrvatsku za najbolje međunarodno odredište u pandemijskoj 2020. godini.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter