(Snimila Matea Čelebija)
Bojkot trgovina organiziran posljednjeg dana siječnja u Bosni i Hercegovini u znak prosvjeda protiv visokih cijena prema podacima poreznih uprava nije dao očekivane rezultate, dok organizatori akcije najavljuju nove dugotrajnije mjere.
Službene statistike pokazuju da je promet u trgovinama 31. siječnja bio jednak ili čak veći u odnosu na prethodne dane. Prema podacima Porezne uprave entiteta Federacije BiH, trgovine su ostvarile promet od 52,1 milijun eura, što je čak više nego dan ranije kada je iznosio 51,9 milijuna, te značajno više u odnosu na tjedan dana ranije kada je promet 47,2 milijuna eura.
Slično izvješće stiglo je i iz Porezne uprave entiteta Republike Srpske, gdje je 31. siječnja evidentiran promet od 20,3 milijuna eura, što nije značajan pad u odnosu na tjedan prije, kada je promet iznosio 21,8 milijuna eura.
Te brojke izazvale su sumnju među organizatorima bojkota i dijelom javnosti, budući da su brojni građani i mediji izvještavali o značajno praznijim trgovinama i trgovačkim centrima. Facebook grupa Bojkot BiH, koja broji više od 50.000 članova, izvijestila je da su trgovine zabilježile značajan pad prometa i najavila nastavak bojkota. Postavlja se pitanje je li povećana individualna potrošnja kupaca na dan bojkota mogla nadoknaditi smanjeni broj transakcija ili su podaci pak rezultat manipulacije kako bi se umanjio učinak akcije.
Unatoč neočekivanim statistikama, organizatori bojkota ne odustaju te najavljuju nove, dugotrajnije akcije s ciljem pritiska na trgovačke lance da snize cijene i osiguraju pravednije uvjete za potrošače. Planira se višednevni bojkot, kao i promoviranje alternativnih oblika nabave proizvoda izravno od proizvođača i lokalnih trgovaca. Tako su za radne dane, od ponedjeljka do petka 6. veljače organizatori pozvali građane na reduciranu kupnju, dok u petak, 7. i subotu, 8. veljače, pozivaju na totalni bojkot trgovinama.