Ilustracija (Snimio Luka Jeličić)
U stanicama za tehnički pregled lani su bile 214.224 prve registracije vozila što je 23.401, odnosno 12 posto više u odnosu na prethodnu godinu, a prosječna starost vozila bila je 14,6 godina, isto kao i godinu ranije, objavio je Centar za vozila Hrvatske.
Prošle godine odjavljeno je 159.563 vozila, što je međugodišnji rast od 20,6 posto. Produženo je 2.446.940 prometnih dozvola, što je za 4,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, lani je obavljeno 2.497.056 redovnih tehničkih pregleda vozila svih kategorija, a njih 427.256, odnosno 17 posto bilo je neispravno.
Prosječno je neispravno vozilo imalo šest grešaka. Najviše ih je utvrđeno na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost (22,9 posto) i na uređajima za kočenje (22,3).
Prosječna starost osobnih automobila bila je 13,9 godina dok ukupna starost vozila iznosi 14,6 godina, što nakon dugo vremena prvi put predstavlja stagnaciju prosječne starosti u vozila u Hrvatskoj.
Vidljiv je i veliki porast osobnih vozila na hibridni pogon. U 2024. godini u Hrvatskoj je zabilježeno 70.608 vozila na hibridni pogon, dok ih je u 2023. bilo 44.311. Broj registriranih vozila na električni pogon u 2024. godini iznosi 9.987, što je također značajno više u odnosu na 2023. godinu kada ih je bilo 7.032.
Pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske Tomislav Škreblin kaže da rezultati iz 2024. godine ukazuju na pozitivne pomake u voznom parku, ali i kontinuiranu potrebu za podizanjem svijesti o tehničkoj ispravnosti.
"Nakon dugo vremena konačno smo doživjeli godinu u kojoj prosječna starost voznog parka nije porasla. Nadamo se da je stagnacija prosječne starosti naznaka novog trenda smanjivanja prosječne starosti vozila u Hrvatskoj. Međutim, gotovo šest grešaka po neispravnom vozilu govori kako vlasnicima vozila na raspolaganju treba biti što više informacija o tome kako mogu na vrijeme prepoznati i popraviti neispravnosti te tako povećati svoju sigurnost i sigurnost drugih sudionika u prometu", rekao je Škreblin.
Dobro održavanje vozila, koja su i dalje starija od europskog prosjeka, povećava uz sigurnost i njihov vijek korištenja te smanjuje potrošnju goriva i utjecaj na okoliš, dodao je.