Domaća proizvodnja

Hrvatska janjetina jest skuplja, ali je kvalitetom neusporediva s uvoznom

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (Pixabay)

Ilustracija (Pixabay)


Hrvatska vlastitom proizvodnjom pokriva oko 67% potreba za mesom. Najlošije stojimo sa svinjetinom, koje se samo malo više od polovine proizvodi u našoj zemlji.

Janjetine, odnosno ovčjeg i kozjeg mesa sami proizvedemo dovoljno za otprilike 70% potreba. Domaćom proizvodnjom najviše uspijevamo pokriti potrebe za mesom peradi - 86%, javlja Dnevnik HRT-a.

U stočarstvu, koje nam pada u gotovo svim segmentima, najotpornijim se pokazalo ovčarstvo. Uzgajamo više od pola milijuna ovaca, najviše u Zadarskoj, Ličko-senjskoj i Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Iako na tržištu ima dosta i uvozne janjetine, mnogima je domaća, unatoč tomu što je skuplja, znatno primamljivija.

Bilogorski janjci koji jedu domaću hranu itekako su traženi pa tako već dva desetljeća svoj uzgoj planira i Dražen Čikvar iz okolice Grubišnog Polja. Ima stado od 100 ovaca mesnih pasmina vrhunskih gena.

- Mogu reći da je potražnja veća nego ikad i cijene su veće nego ikad dosad. Koliko ja pamtim u 20-godišnjoj karijeri što se tiče ovčarstva je stvarno potražnja velika, a janjcima i cijena je dobra, istaknuo je Dražen Čikvar iz Velike Barne za Dnevnik HRT-a.

I u bjelovarskoj mesnici, gdje se opskrbljuju isključivo mesom od bilogorskih proizvođača, ističu da je potražnja za domaćom janjetinom velika.

- Skupa je jer mi direktno ovisimo o cijeni žive stoke, žive janjetine na tržištu. Snalazimo se kako znamo, kupujemo od domaćih dobavljača u okolici Bjelovara, izjavio je Marinko Jurišić, vlasnik mesnice, Bjelovar.

Stočarstvo nam je u slobodnom padu pa je sve teže doći i do bilogorske janjetine, a uz rast troškova stočne hrane i cijena je porasla.

- Cijena žive janjetine je oko 6 eura. Kod janjetine se 50% gubi odmah u klanju. Imamo stalne mušterije, naši kupci su zadovoljni i vraćaju se iz godine u godinu te nemamo problema s prodajom, dodao je Jurišić.

Nema problema s prodajom ni Dražen s početka naše priče jer je otišao korak dalje i osigurao sve potrebne dozvole za pečenje i isporuku janjetine restoranima.

- Treba što god proizvedeš da imaš neki finalni proizvod. Znači da ideš krajnjem kupcu odnosno gdje ti je normalno i onda zarada tvoja, a ne od nekog drugog ili trećega, pojasnio je Dražen Čikvar iz Velike Barne.

Spojio je Dražen tako stočarsko i mesarsko iskustvo pokazavši kako se u stvarnosti provodi strategija od polja do stola pa se i njemu, nakon slasnih zalogaja, zadovoljni kupci ponovno vraćaju.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter