Ilustracija (Pexels)
Grupa Inter IKEA, vlasnica brenda namještaja, izvijestila je u petak da je financijsku godinu zaključila s osjetno manjim prihodom zbog sniženih cijena i troškova marketinške kampanje koja je trebala privući kupce u trgovine.
U financijskoj godini koja je završila u kolovozu prihod grupe pao je za 8,9 posto, na 26,5 milijardi eura.
Inter IKEA opskrbljuje trgovine s kojima je sklopila ugovor o franšizi,
Snizili smo veleprodajne cijene u financijskoj 2024. u prosjeku za 15 posto, rekao je glavni financijski direktor Henrik Elm, napomenuvši da su cijene sirovina poput drva pale.
Time je trgovcima otvoren prostor da snize prodajne cijene u prosjeku za 10 posto.
Niže cijene privukle su u IKEA-ine trgovine 899 milijuna kupaca, za 4,5 posto više nego u financijskoj 2023. Još veći broj posjeta bilježile su online trgovine, ukupno 4,6 milijardi, što predstavlja povećanje za 21 posto.
Sniženja su poboljšala obujam prodaje, ali tek u drugoj polovini financijske godine. U cijeloj financijskoj 2024. zadržao se na razini 2023., napominju.
Operativni troškovi porasli su pak zbog marketinške kampanje koja je kupce informirala o nižim cijenama.
Operativna dobit uvećana je za 4,5 posto, na 2,3 milijarde eura.
Neto dobit poskočila je pak za 37,5 posto, na 2,2 milijarde eura, uglavnom zahvaljujući nižim troškova kamata nakon otplate velikog zajma.