Posljednjih godina primjetna je praksa pakiranja brojnih proizvoda u manjim količinama. Ta manja pakiranja ne prate i niže cijene. Riječ je o shrinkflaciji po kojoj za isti iznos novca dobijemo manje, prenosi HRT.
(Screenshot @atlassociety Instagram)
Posljednjih godina primjetna je praksa pakiranja brojnih proizvoda u manjim količinama. Ta manja pakiranja ne prate i niže cijene. Riječ je o shrinkflaciji po kojoj za isti iznos novca dobijemo manje, prenosi HRT.
Proizvođači se pravdaju da do smanjenja pakiranja dolazi jer taj trend diktira tržište odnosno kupci koji kupuju češće, a manje. Usto, potrošači uglavnom obraćaju pozornost na rok trajanja artikla i cijenu.
Smanjivanje gramaže počelo je s čokoladom, a sada je, čini se, postalo pravilo za gotovo sve proizvode. Kupce zbunjuje jer su izgled i ambalaža proizvoda kojemu je smanjena težina ostali jednaki.
Proizvođači sve više ulažu u ambalažu. Traže se nova i bolja rješenja koja će vizualno privući kupca.
Shrinkflacijskim trikom, proizvođači su obvezni samo jasno i točno istaknuti masu. Nisu dužni upozoriti kupce na promjene gramaže. Proizvođači smanjenu količinu određenih proizvoda opravdavaju time što je smanjen broj članova u obitelji pa se, kažu, traže i manja pakiranja.
- XXL pakiranja su jako popularna, vi kada pogledate u našim lancima, kada se pojave takvi proizvodi, da ljudi idu tamo zbog toga što računaju da tako mogu uštedjeti značajan novac, govori Emil Pavić, prodajni agent.
Francuska vlada donijela je odluku prema kojoj trgovci moraju obavještavati kupce o smanjivanju pakiranja proizvoda koje ne prati odgovarajuće sniženje cijena. Naši trgovci nisu pretjerano oduševljeni tom idejom. To bi im, kažu, samo stvorilo dodatne troškove.
Cijeli prilog dostupan je ovdje.