Ilustracija (Pixabay)
Onaj tko danas kupuje putem interneta očekuje brzu, jednostavnu i besplatnu dostavu te brz i besplatan povrat proizvoda kojima nije zadovoljan.
Čekati na robu čak dva dana, kupcima se čini kao vječnost, a kad za dostavu trebaju platiti – to smatraju pljačkom.
Umjesto da se bore za povećanje tržišnog udjela, nudeći kupcima besplatnu dostavu i povrate, trgovci svakom transakcijom pokušavaju dodatno zaraditi, navodi Business Insider.
Mnogi trgovci na malo, uključujući H&M, Zaru, J.Crew pa i Amazon počeli su prilagođavati pravila povrata, a razlog tomu su, kako tvrde, niže maloprodajne marže i viši troškovi zaduživanja.
Zbog toga kupcima naplaćuju vraćanje stvari, skraćuju rokove povrata i odbijaju prihvatiti neke artikle u potpunosti, čime ih žele odvratiti od vraćanja robe, to jest, prisiliti ih da kupljene stvari u trgovine vrate osobno. Amazon Prime tako sada naplaćuje 130 eura godišnje za "besplatnu" isporuku stvari.
Međutim, besplatna dostava zapravo i nije besplatna jer ona uključuje logističke troškove i često male trgovce ostavlja u nepovoljnom položaju u usporedbi s njihovim mnogo većim konkurentima.
Prije trideset godina, fizičko vraćanje artikla kupcima nije izazivalo zazor, no danas se ta opcija čini bolnom i nepravednom.
Uvođenjem online povrata trgovci na malo promijenili su nekadašnje navike kupaca, a sada ih ponovno pokušavaju promijeniti.
Zbog toga će oni koji kupuju "online" možda razmisliti malo dulje, prije negoli željeni artikl klikom miša "dodaju u košaricu".