LONDON

Britanci potrošili rekordan iznos na namirnice za Božić

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Britanska kućanstva potrošila su više od 12 milijardi funti na namirnice za Božić, što je najveći iznos otkad se prikupljaju ti podaci, pokazuju rezultati istraživanja tvrtke Kantar.

Ukupno potrošen iznos veći je prije svega zbog sve viših cijena hrane i pića, a ne zbog veće potrošnje građana, pokazuje Kantarov mjesečni monitor.

Tako je obujam prodaje u prosincu zapravo smanjen, za jedan posto u odnosu na isto razdoblje godine ranije, što pokazuje da su namirnice jako poskupjele, tumače u Kantaru.

Iznos je pak u prosincu bio veći za nevjerojatnu 1,1 milijardu funti nego u istom mjesecu godine ranije, premašivši po prvi puta 12 milijardi funti, izjavio je voditelj odjela za maloprodaju u Kantaru Fraser McKevitt.

“Iznos prometa značajno je porastao, no u prvom redu zbog rasta cijena namirnica, a ne povećane kupnje”, naglasio je McKevitt, napominjući kako vrlo visok rast cijena osnovnih namirnica, iako ponešto blaži nego u studenome, utječe na odluku o kupnji.

Rastući izdaci odrazili su se na potrošnju britanskih kućanstava na tradicionalnu božićnu hranu prošlog mjeseca, pokazalo je istraživanje.

Britanci su na tradicionalne pite od mljevenog mesa u prosincu potrošioi gotovo za petinu više novca, iako nisu kupovali više nego 2021. Na "božićne pudinge” izdvojili su 16 posto više novca, uz tek šest posto veću količinu prodanih slastica.

Kantarovo mjesečno izvješće analizira potrošačke navike 30.000 kućanstava diljem Britanije, a otkrilo je da su građani ponovo dali prednost robnim markama supermarketa.

To se očituje u skoku prodaje tih proizvoda od 13,3 posto u prosincu. Prodaj proizvoda drugih brendova porasla je pak 4,7 posto.

Mnogi malotrgovci također su tijekom Božića povećali asortiman vrhunskih proizvoda vlastite robne marke, čija je prodaja porasla za 10,2 posto i prvi je puta u ukupnom iznosu premašila 700 milijuna funti, pokazalo je istraživanje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter