(Hina/EPA)
Božićne kupovine u prosincu 2019. razočarale su maloprodajne tvrtke u Njemačkoj, koje su zabilježile najveći pad prometa u više od dvije godine, pokazali su u petak podaci zavoda za statistiku (Destatis).
Kalendarski i sezonski prilagođen promet u maloprodaji smanjen je u prosincu u realnom izrazu za 3,3 posto u odnosu na prethodni mjesec, najviše od sredine 2017. godine, priopćio je Destatis.
Analitičari su očekivali znatno blaži pad, za oko 0,5 posto.
U studenom promet je porastao 1,6 posto, što je također bilo razočaravajuće slabo, primjećuje dpa.
U Destatisu pritom upozoravaju da preliminarni podaci o prometu u maloprodaji često podliježu promjenama, posebno kada je u pitanju prosinac. "U prosjeku su u protekle četiri godine vrijednosti za prosinac revidirane za dva postotna boda", naglašavaju.
Na godišnjoj razini promet je u prosincu prošle godine u realnom izrazu porastao 0,8 posto.
U cijeloj prošloj godini uvećan je 2,7 posto u realnom izrazu, osjetno snažnije nego u godini ranije kada je porastao 1,8 posto.