Ariane Matiakh i Maria Radutu (Snimio Vedran Metelko)
Sjajni koncerti, gostovanja inozemnih glazbenika, ali i odličnih domaćih, kritičarski razgovori i nagrade obilježile su treći programski blok 31. muzičkog biennala Zagreb! Continuum Nr. 3 – Le sacre de l'eté (Posvećenje ljeta) održao se od 15. do 17. srpnja na nekoliko zagrebačkih lokacija, a centar zbivanja protekloga vikenda bili su klub Močvara i Pogon Jedinstvo.
Treći blok MBZ-a službeno je otvoren u četvrtak navečer koncertom Zagrebačke filharmonije u Tvornici kulture. Zagrebačkom filharmonijom je ravnala francuska dirigentica Ariane Matiakh, svestrana glazbenica koja suvereno vlada stilovima i žanrovima u rasponu od baroka do suvremene glazbe, od opere do simfonijskih djela. Publika je svaku od tri skladbe koje su izvedene ispratila ovacijama, a za koncert u Tvornici kulture tražila se ulaznica više. Filharmonija je izvela skladbe Alfreda Schnittkea, Kaije Saariaho i Milka Kelemena, a solisti su bili Maria Radutu, Karl-Heinz Schütz i Katarina Kutnar.
Dan kasnije program se preselio nešto dalje, u Močvaru i Jedinstvo, gdje su se, u suradnji s portalom Kulturpunkt i regionalnom platformom Svijet oko nas, održali kritičarski razgovori - od klasike do undergrounda, s podnaslovom "Perspektive, alati i prepreke glazbenih kritičara za 21. stoljeće". Sudjelovali su glazbeni kritičari Dijana Grubor, Trpimir Matasović i Antonio Poščić, a razgovor je moderirala Nina Čalopek.
Ansambl Decoder u petak je održao dva programa. Predstavili su snimljene izvedbe disertacijskih skladbi skladatelja doktorskog studija na Sveučilištu Stanford. Autori čija su se djela predstavila su Julie Herndon i Chris Lortie iz SAD-a te Davor Branimir Vincze iz Hrvatske. Davoru Branimiru Vinczeu tom je prilikom uručena nagrada „Boris Papandopulo“ Hrvatskog društva skladatelja, koju je dobio za skladbu Fanfare, izvedenu na Muzičkom biennalu Zagreb 2019. Nagradu mu je uručio glavni tajnik HDSa Antun Tomislav Šaban.
Drugi program ansambla Decoder održan je uživo, uz gostovanje odlične pjevačice Jessice Aszodi i vješto ostvarene svjetlosne i elektroničke dodatke zvuku ansambla. Oba programa publika je ispratila velikim ovacijama, a jednako su pozdravili i jazz improvizaciju Kaje Draksler. Jorge Sánchez Chiong zaključio je petak u Močvari zanimljivim nastupom na kojem je predstavio turntablism. Upravo o umijeću uporabe gramofona kao instrumenta govorio je na svom predavanju dan kasnije.
U Pogonu Jedinstvo u subotu program je otvoren Svirkaonicom, suvremeno-glazbenom radionicom za djecu pod vodstvom Lucije Stanojević, violinistice i glazbene edukatorice. Sve Svirkaonice održane u sklopu MBZ-a ove godine bile su popunjene, a i za onu u trećem programskom bloku tražilo se mjesto više. Istoga dana program je nastavljen okruglim stolom na temu "Suvremena glazba – pitanje ukusa ili razumijevanja?" u suradnji s portalom Kulturpunkt, na njemu su sudjelovali Davor Branimir Vincze, Trpimir Matasović, Petar Milat i Borna Stanić, a sve je moderirao skladatelj i pijanist Ivan Violić. Cijenjeni mladi violončelist Vid Veljak na online je koncertu, koji je bio prikazan i u Pogonu Jedinstvo, uz skladbe Martina Matalona, Carole Bauckholt, Sashe Blondeaua i Joãoa Pedra Oliveire, odsvirao i dvije praizvedbe, skladbe Mladena Tarbuka i Borisa Jakopovića.
Atmosferu u subotu začinio je hvaljeni domaći ansambl posvećen elektroničkome jazzu, Trokut. Njihov nastup u klubu Močvara još je jednom dokazao da su jedan od najperspektivnijih domaćih sastava. Veliku završnicu 3. bloka MBZ-a donio je delapse: Radi se o projektu zagrebačkoga elektroničkog producenta Leonarda Klaića, koji je za MBZ prvi put izveden uz puni, i žestok, sastav benda te publiku osvojio sjajnom izvedbom.