ELVIS LENIĆ

U zagrebačkom kinu Tuškanac u konkurenciji i film "Meso": ISTARSKA SVINJOKOLJA NA DANIMA HRVATSKOG FILMA

| Autor: Zoran ANGELESKI
Kadar iz filma "Meso"

Kadar iz filma "Meso"


Prilično me iziritirala gastro-manija koja je uzela maha posljednjih godina, pa sam želio prikazati jedan potpuno drugačiji način pripreme hrane, onaj iskonski i primordijalni, gdje se vino ne miriše i ne vrti u čašama nego se supa srče iz bukalete, veli redatelj Elvis Lenić

Nagrađivan kratkometražni 18-minutni dokumentarni film o istarskim svinjokoljama "Meso" pulsko-svetvinčentskog redatelja i scenarista Elvisa Lenića, najbolji film prošlogodišnjeg Liburnia Film Festivala, natjecat će se i na predstojećem 28. izdanju Dana hrvatskog filma koje se održava od danas do utorka 18. lipnja, kada će biti proglašeni pobjednici.

Ravnopravno natjecanje

Utemeljeni i prvi put održani 1992. godine, Dani hrvatskog filma nacionalna su kulturna manifestacija kojoj je svrha predstaviti, promicati i vrednovati u ravnopravnom natjecanju godišnju produkciju kratkometražnog i srednjemetražnog (igranog, dokumentarnog, animiranog, eksperimentalnog i namjenskog) filma, kao i dugometražnu produkciju svih navedenih kategorija. Lenićev film prikazat će se u natjecateljskom programu u Kinu Tuškanac u nedjelju nakon 19 sati, poslije projekcija "Susjeda" Tomislava Žaje i "Glave u balunu" Mladen Stanića.

"Meso" tematizira tradicijski običaj Istre u drevnom ritualu - svinjokolju ili prašćinu, propitujući što nam danas znači meso i možemo li odustati od njegove utilitarne rudimentarnosti zbog političkih, ekoloških, nutricionističkih i ostalih suvremenih trendova.

Kada je krajem kolovoza prošle godine proglašen najboljim filmom 16. Liburnia Film Festivala, peteročlani međunarodni žiri (u sastavu Sandra Bastašić, Matjaž Ivanišin, Hanka Kastelicová, Dean Lalić i Boris Ružić) ocijenio je da Lenićevo "Meso" pokazuje da, kako je rečeno, "film koji govori o sitnim stvarima može biti velik". Tada je "Meso" dobio još dvije važne nagrade - nagradu za najbolji regionalni film te nagradu za dizajn zvuka koji potpisuje Martin Semenčić, pohvaljen zbog "dimenzije filma koja se nalazi izvan ekrana, za dramaturgiju, okus, njuh i osjet koji progovaraju putem zvuka". Kameru u "Mesu", uz Lenića, potpisuje Matija Debeljuh (on je i montažer), a produkciju Dijana Mlađenović i "Kinematograf". Ida Skoko bila je snimateljica zvuka i puno je pomogla u postprodukciji filma.

Temom svinjokolja pozabavili su se Šikuti Machine (čiji je član Lenić) još 2003. godine u dokumentarcu "Prašćina" s glazbom Livija Morosina. Kasnije je Leniću došla ideja da bi se ta tema mogla ponovno obraditi na stilski potpuno drugačiji način, s krupnim kadrovima i detaljima i uz prizorne zvukove bez glazbe.

Gastro-manija

- Osim toga, prilično me iziritirala gastro-manija koja je uzela maha posljednjih godina (emisije, prilozi, blogovi), pa sam želio prikazati jedan potpuno drugačiji način pripreme hrane, onaj iskonski i primordijalni, gdje se vino ne miriše i ne vrti u čašama nego se supa srče iz bukalete. Veliko hvala obitelji Puh iz Pusti i njihovim zrmanima iz Smoljanci koji su nas pustili u svoja dvorišta da svjedočimo njihovim ritualima, kaže Lenić.

Elvis Lenić rođen je 1971. u Puli. Diplomirao je strojarstvo na Tehničkome fakultetu u Rijeci, radio u Brodogradilištu Uljanik, a sada predaje strojarsku grupu predmeta u pulskoj Tehničkoj školi. Stalni je filmski kritičar Glasa Istre te povremeno piše za Hrvatski filmski ljetopis. Filmografija: Meso (2018.), Drug Ferlin (2011.), Lov (2007.), "Teza" (2004.), "Prašćina" (2002.), "Cuki" (2001.).

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter