15. PRODUCTION IN

Kroz Kritičko rešeto prošlo šest kratkih filmova mladih autora. Pogledajte ih

| Autor: Mladen Radić
Iz filma "Povijest se nije dogodila" Erika Jelčića

Iz filma "Povijest se nije dogodila" Erika Jelčića


U Klubu Pulske filmske tvornice sinoć je održano Kritičko rešeto 15. maratona izrade kratkog filma Production in na kojem je premijerno prikazano šest kratkometražnih igranih, dokumentarnih, eksperimentalnih i hibridnih filmova.

Kao gost komentator pojavio se nagrađivani pulski redatelj Filip Heraković koji je komentirao filmove i uz voditelja projekta Marka Zdravkovića Kunca davao sugestije kako neke filmove poboljšati i razraditi.

Mladi autori

Petnaesti Production in održao se sredinom prosinca, a mentori su bili Zorko Sirotić, Mario Papić, Michele Bulešić, Davor Vuković, Teo Morosin, Bojan Prusac, Sanda Letonja-Marjanović i Marko Zdravković-Kunac.

Šest kratkih filmova imali su različite teme a večer je otvorio film "Savršeno" Ines Callebich na temu golfa snimljen u Dubrovi kraj Labina. Kao pasionirana golferica Callebich je u pet minuta ispričala zašto voli ovaj sport i zašto prema njemu postoje tolike predrasude i nejasnoće.

- Ako želite dobro upoznati nekoga, odigrajte partiju golfa s tom osobom, poručila je ona u filmu. Heraković je pohvalio to što se autorica pozabavila nečim što joj je blisko, što je uvijek dobro, no kritiku je uputio na to što se u filmu o golfu ne vidi više golfa, a zanimalo bi ga i kako se i zašto Callebich počela baviti ovim sportom. Ona je objasnila da je to trebao biti film o golfu na Brijunima, ali kako nisu imali vremena čekati dozvole, odabrali su Dubrovu i ovakvu priču. Marko Zdravković Kunac opisao je film kao "spomenik nekome tko vjeruje u svoju ideju".

Lucas Legović u filmu "Transpopuli" intervjuirao je ljude u pulskom adventskom ozračju o tome što misle o feminizmu i ljudskim pravima, začinivši svoja pitanja i potpitanja temom jesu li transrodne žene također žene. Legovića su motivirali osobni razlozi, a na kraju nije skrivao svoje razočaranje odgovorima i stavovima koje je čuo, ali njegova nervoza na kraju prouzročena je incidentom koji nije ušao u završnu verziju filma. Ti stavovi ipak nisu toliko regresivni koliko se njemu čini, tako da nema zašto biti tužan. Heraković ga je pohvalio što je snimio film iz svoje perspektive, o onom što ga zanima i ima svoj stav.

Moćan film

Jako zanimljiv i dobro napravljen je film "Povijest se nije dogodila" Erika Jelčića, koji na jedan poseban način govori o Puli kroz njena stoljeća od rimskih vremena do danas. S jedne strane sve djeluje krajnje jednostavno - kadrove Pule prate govori povijesnih ličnosti od Epulona do Mussolinija, Tita i Tuđmana, s tim da su govori ilustrirani arhitektonskim uracima iz pojedinog doba i to na različitim jezicima. Jelčić je objasnio da je ovakve filmove lako snimati jer dovoljno da uperi kameru u neki dio Pule i ona priča priču. No, trebalo bi dodati, tu priču treba znati kako ispričati. Zanimljivo je i da su govori snimani uz korištenje umjetne inteligencije. Radi se o zbilja odličnom ostvarenju, a oduševljenje nije skrivao niti Heraković pohvalivši Jelčića što je prepoznao to da živi u gradu u kojem je jedino moguće snimiti ovakav film, dok je Zdravković-Kunac Jelčićev film opisao kao "nevjerojatno moćan".

Zabavan u svojoj ironiji i namjerno nepojašnjenom preokretu je film "Partijaneri" Matka Jalušića. Unatoč naslovu, većina "akcije", događa se za šankom gdje dva gospodina u najboljim godinama pričaju o glazbenom ukusu mladih danas lamentirajući o prošlim vremenima, sve to dok truse jednu po jednu čašicu žestice. Ovakve scene mogu se u stvarnosti vidjeti stalno, likove koji su u ovom filmu poznaje svatko. Neki su možda i sami bili diskutanti na ovu neiscrpnu temu u nekoj od čašica razgovora. U jednom trenutku stavit će svoje principe na stranu no film ostavlja otvoreno jesu li se neke stvari zbilja dogodile ili su si dvojica protagonista to samo umislila. Kako je objasnio Jalušić, priča je postojala prije snimanja, no gluma i razgovor rezultat su improvizacije.

Za nešto drukčije pobrinuo se iskusni Silvio Belušić koji je pokazao da zna raditi kvalitetne filmove na Production Inu, poput nagrađivanog "Čovjeka koji je pao s Arene", a film koji je prikazao preksinoć zove se "Recite to cvijećem". Osim što je film osmislio, Belušić je sam uzeo kameru u ruke i napravio film vrlo ekspresivnih kadrova.

- Svi su kadrovi jako upečatljivi, zanimljivi su prizori i stvarno te vuče da gledaš, snimljeno je super, sažeo je Heraković dojmove o ovom netipičnom, ali vrlo efektnom filmu.

Indijac u Puli

Zbog tehničkih problema film Tina Rakijaša "Call me Elvish" prikazan je zadnji, no isplatilo se čekati jer se, po strogo osobnom mišljenju, radi o najboljem filmu večeri. Priča je to Indijcu Sahilu koji se pokušava prilagoditi životu u Puli gdje radi kao dostavljač. Ovo je igrani film bez velikih riječi i žestokih scena ali vrlo upečatljive, sumračno-noćne atmosfere. Ovo je s jedne strane film o strancu u stranoj zemlji, ali i film o usamljenosti i praznini općenito, koji je s malo toga rekao puno, unatoč problemima koji su se dogodili na snimanju.

- Filmovi su nevjerojatno različiti što je dokaz da okupljamo individue koji žele izraziti sebe kroz film, kao i mentore te otvaramo zanimljive teme, zadovoljno je na kraju večeri konstatirao Marko Zdravković Kunac.

Treba također imati na umu uvjete u kojima ovi filmovi nastaju, a to je dan za pripremu, dan za snimanje i onda ide montiranje. Sve se radi brzo, no s puno entuzijazma s ljudima koji u pravilu znaju što žele ili se znaju prilagoditi na licu mjesta jer ne odvija se uvijek sve po nečijim željama. No, što je veći entuzijazam, to su manje problematične prepreke. To je pokazao i ovaj 15. Production in iznjedrivši novu seriju kvalitetnih filmova.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter