(Foto PK Arena)
Na području Grada Pule i Općine Fažana je u 2024. godini sudjelovalo 444 učenika u programu Hrvatska pliva 2024. koji se provodio u organizaciji Plivačkog kluba Arena, sufinanciran od strane Ministarstva turizma i sporta i Općine Fažana. U provođenju programa sudjelovali su treneri PK Arene Katarina Turčinović i Ana Lučić koje su koordinirale pozivom djece na testiranje, organizacijom prijevoza učenika, te uz Sanjina Hodžića i Andreu Štampar izvodili obuku neplivača.
Treneri Plivačkog kluba Arena ističu kako je plivanje i program Hrvatska pliva primjer prevencije nasilja koji se može prikazati bavljenjem sportom. Djelatnici škola koje su obuhvaćene programom i roditelji učenika prvih razreda su dobili informaciju o važnosti sportskih aktivnosti, sportskog ponašanja, uvažavanja drugih i jačanju samopouzdanja djece.
Ukupno je 400 učenika testirano iz trinaest škola na području Grada Pule i Općine Fažana. Od 400 učenika prvih razreda samo 11%,25 je skočilo sa startnog bloka, 21,50% učenika prvih razreda je skočilo sa zida, a većina učenika, čak 67,25%, ulazi u vodu bez skoka. U ispitanoj populaciji učenika prvih razreda 22,25% učenika su evidentirani kao neplivači. Devedeset i dva učenika pozvano je na besplatnu obuku neplivača.
To su učenici koji su plivali proizvoljnom tehnikom, ali je na inicijalnom testiranju bilo utvrđeno da ne znaju plivati ili su se pak znali održavati na vodi ali nisu uspjeli otplivati minimalno 25m što smo uzeli kao kriterij za razlikovanje plivača od neplivača. Od 92 učenika, 66 učenika je pohađalo redovito obuku u gotovo 100% termina, pa su krajem prosinca 2024. uspjeli otplivati 25m i odraditi završno testiranje.
Ti su učenici ovladali strah od ulaska u vodu, a neki su naučili i skakati u vodu, što je doprinijelo promociji plivanja i važnosti ovog sporta. Nakon programa Hrvatska pliva 2024, u populaciji 92 učenika kojih smo testirali i obučavali tehnikama plivanja preostalo je još 26 učenika prvih razreda koji ne znaju plivati. Našim programom smanjili smo udio neplivača u populaciji djece prvih razreda u gradovima i općinama obuhvaćenim programom s 22,25% na 6,50%.
Tijekom testiranja i same obuke kada su djeca bila podijeljena u grupe jačao se timski duh, učilo se o toleranciji među djecom vršnjacima koja su drugačija i/ili sa posebnim potrebama i promicala se prevencija nasilja i zlostavljanja vršnjaka. Na završnom se testiranju poticao ''fair play'' što je osim same obuke neplivača bio i jedan od glavnih ciljeva programa Hrvatska pliva 2024.