Prodaja zemljišta podrazumijeva uvećanje proračuna Grada Pule za 9,9 milijuna kuna. Ta je točka dnevnog reda, što se i očekivalo, ostala bez podrške vijećnika Možemo.
(Snimio Danilo Memedović)
Na večerašnjoj sjednici pulskog Gradskog vijeća, s 18 glasova “za” i četiri “protiv” prihvaćena je ponuda o sklapanju ugovora o kupoprodaji za pet zemljišta u gradskom vlasništvu, a čija vrijednost prelazi iznos od milijun kuna. Usvajanje ove odluke podrazumijeva uvećanje proračuna Grada Pule za 9,9 milijuna kuna. Ta je točka dnevnog reda, što se i očekivalo, ostala bez podrške četiri vijećnika Možemo koji tvrde da će ostati pri tom stavu sve dok se ne izradi i objavi registar o gradskoj imovini, Strategija upravljanja imovinom Grada Pule i Plan raspolaganja imovinom za 2022. godinu.
- Koji se dugoročni cilj ostvaruje današnjom prodajom zemljišta, osim kratkoročnog punjenja proračuna? Prošle godine nismo dignuli ruku za prodaju zemljišta u iznosu od tri milijuna kuna, pa nas je gradonačelnik optužio, maltene za propast grada, a ispostavilo se da je godina završena s 14 milijuna kuna viška, da je rebalansom ove godine proračun povećan za 21 milijun, a za 2023. imamo prijedlog proračuna koji je 70 milijuna veći od ovogodišnjeg, istaknula je Dušica Radojčić pritom kazavši da se odlučuje o ovoj odluci, a ne zna se ni “što se i zašto želi prodati”.
Vijećnik Milan Rašula na to je kazao da su osobe zainteresirane za kupnju parcela legitimno pristupile javnom natječaju, platile jamčevinu i izlicitirale zemljišta prema svojim platežnim mogućnostima. Složio se da će s registrom imovine koji je u fazi pripreme, biti omogućen mnogo bolji uvid o tome što će se događati s gradskim nekretninama.
- Ja sam siguran da niti pročelnik Perhat niti djelatnici iz Upravnog odjela za upravljanje imovinom nisu detektirali parcele koje će biti na prodaju po nekom svom nahođenju ili svojih “razloga”, već jedna ozbiljna uprava promišlja što će, kada i u kojoj fazi ići u ponudu na tržištu, izjavio je Rašula. Na to mu je vijećnik Noel Mirković odgovorio: “Dio koje strategije je odluka da te parcele idu na prodaju? Normalno da na Gradskom vijeću neće doći predmet u kojem bi nešto nezakonito išlo na prodaju, zar ne? Došli smo daleko, ali do te razine još nismo. A ovlasti Gradskog vijeća jesu te da odlučuje o prodajama parcela u visini od milijun kuna”.
Odlukom je, naime, zemljište u Benčićevoj ulici, površine 821 metar kvadratni prodano Matiji Jerkoviću za 1,1 milijuna kuna, a Munte projektu građevinska parcela od 493 kvadrata na Stoji u iznosu milijun i 400 tisuća kuna. Nevenki Golubić Pavlović prodano je zemljište po cijeni od 2,7 milijuna kuna u Musilskoj ulici, iznad uvale Valovine. Lauri Valković prodana je parcela od 330 kvadrata na Zeleniki po izlicitiranoj cijeni od 2,4 milijuna kuna, a tik do nje, zemljište površine 342 metra kvadratna prodano je tvrtki Lenox po izlicitiranoj cijeni od 2,8 milijuna kuna.
Gradski pročelnik za komunalni sustav i upravljanje imovinom Damir Prhat istaknuo je da su u materijalima detaljno navedene sve informacije o prodaji gradskih nekretnina. Naime, kazao je da svaka točka, osim formalnog dijela, sadrži i obrazloženje, ortofoto snimak, katastar, izvadak iz GUP-a, uvjete gradnje na određenoj lokaciji i drugo.
O važnosti izrade baze podataka o gradskoj imovini na početku sjednice ukazala je i vijećnica Ana Fonović. Upitala je pročelnicu Upravnog odjela za lokalnu samoupravu Anju Ademi postoji li evidencija ili popis imovine u vlasništvu Grada Pule, na što joj je pročelnca odgovorila da je Grad Pula temeljem odluke iz 2015. godine osnovao sustav upravljanja imovinom Grada koji se tekuće održava sukladno promjenama u katastru i zemljišnim knjigama.
- Registar imovine trenutno nije javan te mi radimo na tome da ga od sljedeće godine, zajedno sa Strategijom upravljanja imovinom i Planom raspolaganja imovinom u 2023. godini učinimo javnim, no kao vijećnici uvijek možete tražiti uvid u postojeći registar koji postoji od 2015. godine, istaknula je Ademi pritom dodavši da postupak strateškog planiranja nije brz postupak. Nadodala je i da je ugovor s izrađivačem potpisan u srpnju 2022. godine, nakon čega su održane uvodne radionice s radnom skupinom. Predstoji još održavanje radionice na kojoj će se, kaže, definirati ciljevi i odluka bi, potom, trebala biti gotova do kraja godine.
Jednoglasno je usvojena i odluka o ukidanju tijela Upravnog odjela za opću upravu i mjesnu samoupravu s danom 31. prosincom 2022. godine, a čije će poslove potom preuzeti drugi upravni odjeli.
“Na taj način se želi, poštujući načelo učinkovitosti i ekonomičnosti, postići objedinjavanje procesa međusobno povezanih aktivnosti” – pojasnila je Ademi.
Tijekom sjednice izglasana je i odluka o zaduživanju trgovačkog društva Pula Herculanea u iznosu od četiri milijuna kuna u svrhu nabave dvije električne čistilice i kamiona s dizalicom, kao i o dodjeli financijskih sredstava u iznosu od 1,6 milijuna kuna trgovačkom društvu Pragrande za sanaciju postojećeg zidanog kanala Pragrande.
VIŠE U TISKANOM IZDANJU PREKOSUTRA