RAZGOVOR

RAVNATELJ PUČKOG OTVORENOG UČILIŠTA ALEKSEJ MIŠAN: Manja je potražnja za ugostiteljskim zanimanjima, a veća za industrijskim i graditeljskim

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Snimio Duško Marušić Čiči)

(Snimio Duško Marušić Čiči)


Poput svih drugih obrazovnih ustanova i Pučko otvoreno učilište Pula u vremenima pandemije koronavirusa moralo je svoje poslovanje i realizaciju programa prilagoditi novim uvjetima i propisanim epidemiološkim mjerama. Ravnatelj ove pulske ustanove za obrazovanje odraslih Aleksej Mišan kaže da se usprkos pandemiji ponuda obrazovnih programa u načelu nije mijenjala.

- Imamo zaista široku lepezu programa kako bi mogli ispuniti svačiju želju, međutim, vidi se promjena trenda, iako je ona možda trenutna, upravo zbog pandemije. Naime, ugostiteljska zanimanja, od kojih su prednjačila kuhar, konobar i slastičar, svela su se na neke, da tako kažem, normalne razine bez posebnih odskakanja. Istovremeno imamo povećanje od minimalnih do normalnih razina zanimanja koja su vezana za graditeljstvo, industriju itd., kaže ravnatelj Mišan. 

Osposobljavanja za "opasne strojeve" 

- Ovdje bih izdvojio programe edukacije za elektromehaničara, elektroinstalatera, arhitektonskog, geodetskog i građevinskog tehničara. Možemo zaključiti da se naša zajednica polako preusmjerava prema novim trendovima, koji nisu samo turizam. Osim toga, naši su polaznici u ovo vrijeme pandemije odlučili sami sebi ispuniti neke odavno zaboravljene osobne planove. Upravo ovo "novo normalno" poklonilo je vrijeme i stisnulo "pauzu" u ubrzanom životu, sada su napokon odlučili završiti nekada započete planove, kaže Mišan.

Nove programe, kaže, u principu izrađuju prema potrebama klijenta. Neprestano nadopunjavaju osposobljavanja, najčešće u građevini i to za rad na novim, kako kaže, "opasnim strojevima". "Također, osobno pišem i programe osposobljavanja za trenere u pojedinim sportovima. Navedeno radim ponajviše jer sam po zanimanju diplomirani kineziolog, a možda se i ukaže neka potreba za područje. Moguće je da neki sportski savez koji djeluje na području naše županije iskaže potrebu za osposobljavanjem trenera. U tom smislu, uštedjela bi se znatna sredstva jer polaznici ne bi trebali stalno putovati na edukacije npr. do Zagreba.

Smatram važnim napomenuti da je velikom broju potencijalnih polaznika nepoznanica činjenica da je primjerice Hrvatska olimpijska akademija ili slična ustanova za osposobljavanje sportskih trenera također Javna ustanova kao i Pučko otvoreno učilište Pula. Kvaliteta nastave i obrazovanja koju mi nudimo podjednaka je, a polaznici mogu bez dodatnih troškova putovanja educirati se, da tako kažem, kod kuće", kaže ravnatelj POU Pula. 

Otpali tečajevi stranih jezika 

Što se tiče srednjih škola u ustanovi imaju blagi porast polaznika zbog svega navedenog, no strani jezici, dodaje razočarano, sveli su im se na čistu nulu. "Razlog tome je što naša populacija, tu mislim na odrasle, jezike upisuje zbog direktne interakcije. Polaznik želi imati i socijalnu komponentu u paketu. Strani jezik ne može se naučiti u jedan dan, ni u 48 sati, ni u mjesec dana ili tri. Usvajanje stranog jezika zapravo je neprekidan proces koji nema završetak. Osim učenja gramatike i pravopisa ključno je razgovarati s izvornim govornikom stranoga jezika, slušati sebe i usavršavati svoj izgovor... Polaznik se želi pripremiti, isplanirati i usudio bih se reći skockati kako bi došao na edukaciju koja nije toliko ukalupljena. Ključno je ne zaboraviti komponentu zabave i uživanja u procesu učenja novoga jezika što je u okolnostima pandemije otežano", objašnjava Aleksej Mišan.

Najviše polaznika imaju kratki programi osposobljavanja poput onih za viličare, rukovatelje bagerima, motornim pilama i slično. Mišan podsjeća da ustanovi provode i program osposobljavanja za poslove pomoćnika u nastavi kojim educiraju većinu polaznika na području Istarske županije. Kad su trendovi u pitanju, ravnatelj naglašava da je, osim programa formalnog obrazovanja, sve više programa usmjerenih na uslugu edukacija iz područja EU fondova. "Namjera nam je uložiti dodatan trud u osmišljavanju edukacije za razumijevanje potrebnih aktivnosti kod prijave EU projekta. Takav tip edukacije osim teorije mora sadržavati rad u grupama i praktične primjere te upoznavanje s detaljnijim procedurama i definicijama projekata financiranih iz EU fondova. Ozbiljno se tome želimo posvetiti u predstojećem razdoblju kako bi polaznici dobili kompetentne vještine i znanja", kaže. Što se nastave tiče, ona se od izbijanja pandemije provodila u skladu s uputama Stožera, kako kaže, i više od potrebnog. Pojašnjava da su osposobljeni tehnički uvjeti za mogućnost izvedbe nastave uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije i danas u Učilištu bez ikakvih problema nastavu provode i online. "Velika većina nastavnika je prihvatila ovaj model nastave. Pojedini predmeti zbog specifičnosti dobi polaznika kao i prethodnog informatičkog znanja nisu se mogli održavati isključivo online. Takve situacije riješili smo tako da smo odmah prilagodili raspored nastave u trenutku kada su epidemiološke mjere omogućile rad u školi", kaže Mišan. 

Prilagođavamo se potrebama polaznika 

Što se planova tiče, zasad se, kaže, ne planiraju nikakve značajnije promjene u radu. "Ništa posebno ne bi mijenjali jer i sam naziv naše ustanove kaže da smo uvijek okrenuti puku ili narodu. Prilagođavamo se jedinstvenim potrebama naših polaznika. Cjeloživotno obrazovanje naš je cilj i misija. Ono obuhvaća organizirano učenje koje mi na Pučkom otvorenom učilištu provodimo u različitim oblicima od promocije i odvijanja tečajeva preko obrazovnih modula do kratkih ciklusa obrazovanja koji su prepoznatljivi na tržištu rada", zaključuje ravnatelj POU Pula Aleksej Mišan.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter